آخرين وضعيت دانش‌آموزان سانحه‌ديده شين‌آباد در آستانه بازگشايي مدارس

نماينده پيرانشهر و سردشت در آستانه بازگشايي مدارس آخرين وضعيت دانش‌آموزان سانحه‌ديده شين‌آباد را تشريح كرد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران پانزدهم آذرماه سال گذشته  بر اثر آتش‌سوزي در يك مدرسه ابتدايي در حوالي شهر شين‌آباد در استان آذربايجان‌غربي 29 دانش‌‌آموز دختر دچار سوختگي شديد شدند.

پس از گذشت حدود هفت ماه از اين حادثه تلخ و در  ستانه بازگشايي مدارس،  آخرين وضعيت اين دانش‌آموزان را از نماينده پيرانشهر و سردشت پيگيري كرديم.

 

رسول خضري در اين خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: از مجموع 29 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی شین آباد متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از مجموع 27 نفر باقی مانده 15 نفر دیگر دیه نقدی و بیمه عمر دریافت کرده و رسیدگی به وضعیت آن ها به اتمام رسیده است.

خضری اظهار داشت: البته با پيگري‌هاي صورت گرفته ديه دانش‌آوزان سانح‌ديده درودزن نيز پس از گذشت 7سال پرداخت شد.

وي تصریح کرد: 12 دانش آموز باقی مانده تحت درمان قرار گرفته و همچنان این روند ادامه دارد.

 

نماینده پیرانشهر و سردشت تأکید کرد: از اول مهرماه عمل جراحی صورت این دانش آموزان دختر آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس پروتکلی که توسط معاون اول رئیس جمهور دهم به امضا رسيد قرار است این دانش‌آموزان پس از اخذ دیپلم و در سن قانونی استخدام شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تأکید کرد: همچنین درصدد هستیم که از دولت یازدهم نیز امتیازاتی برای این دانش‌آموزان کسب کنیم.

وی افزود: اخذ مستمری برای این دانش آموزان از موضوعاتی است که در حال پیگیری هستیم، همچنین بیمه ایران قول داده تا بیمه عمر این دانش‌آموزان را که مبلغ 50 میلیون تومان است پرداخت کند از این جهت این دو موضوع در دستور کار است.

 

خضری گفت: با بازگشای مدارس در سال تحصیلی جدید برای این 12 دانش‌آموز دختر مکانی در نظر گرفته شده تا به صورت ویژه تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: معلم دوره سوم ابتدایی که رابطه خوبی با این دانش‌آموزان دارد قبول کرده است تا به این دانش‌آموزان آموزش دهد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: توجه به وضعيت اين دانش‌آموزان مهم بوده  بايد در اولويت برنامه‌هاي مسئولان اجرايي قرار گيرد چراكه بحث يك عمر زندگي آنها در ميان است.

 

اضافه مي‌شود، اختصاص اعتبارت ويژه به بازسازي تجهيزات سرمايشي و گرمايشي مدارس كشور مورد توجه مجلس بوده و نمايندگان با تصويب مصوبه‌اي به اين مهم تاكيد كرده‌اند كه ضرورت اجرايي آن روشن است.
/انتهای متن/

درج نظر