زینب عبداللهی: در سوارکاری تفاوتی بین زنان و مردان نیست

نایب رییس بانوان فدراسیون سوارکاری گفت: در فدراسیون سوارکاری هیچ تفاوتی بین بانوان و آقایان وجود ندارد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا زینب عبداللهی _ نایب رییس بانوان فدراسیون سوارکاری در این رابطه اظهار کرد: در تمام باشگاه‌های ایران بانوان هم فعالیت دارند و بین آنها با آقایان از هیچ نظر فرقی وجود ندارد.

عبداللهی درباره‌ی وضعیت کلی بانوان در سوار‌کاری تصریح کرد: در رشته‌ی سوارکاری خانم‌ها در کنار آقایان قرار دارند و در رده‌ی سوارکاری، آموزش، داوری، طراحی مسیر مسابقه خانم‌ها هم در کادر اجرایی قرار دارند.

نایب رییس بانوان فدراسیون سوارکاری ادامه داد: باشگاه‌ها امکانات استانداردی برای سوارکاری دارند. تیم‌های باشگاهی هم هیچ تفاوتی میان نفرات آقا و خانم نمی‌گذارند. زمین‌های تمرین، فروشگاه‌ها و لوازم در هر دو سطح یکسان است.

زینب عبداللهی درباره‌ی مسابقات بانوان سوارکار اظهار کرد:‌ از نظر دشواری‌، سوارکاری بانوان و آقایان تفاوتی با هم ندارند، حتی موانع و ارتفاعات در مسابقات آن ها یکسان است.

او درباره‌ی مسابقات برون‌مرزی که بانوان در آن شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات کره‌جنوبی، نوجوانان ما مدال برنز گرفتند و دو نفر از اعضای تیم ملی از بانوان بودند. در مسابقات قفقاز در اردیبهشت‌ماه مسابقاتی برگزار شد که از 9 نفر تیم ملی دو نفر از بانوان در این رقابت‌ها شرکت کردند. «شیرین حر» در مسابقات 2012 جهانی قطر هم مدال طلا را به دست آورد.

عبداللهی درباره‌ی مناطقی که بانوان بیشتر در سوارکاری فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت بانوان بستگی به نوع مسابقات دارد. در پرش، شهرهای تهران، اصفهان و مشهد؛ در استقامت لرستان، خوزستان و البرز و در رشته‌ی درساژ تیم‌های تهران، قزوین، همدان و اصفهان فعالیت بیشتری دارند.

عبداللهی درباره‌ی آینده‌ی بانوان سوارکار اظهار کرد: قطر یکی از مهم‌ترین حریفان ما در سوار‌کاری است، اما با توجه به اینکه سطح سواری ما بالا رفته مربیان خارجی عنوان کردند که ما می‌توانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم و اگر مشکل قرنطینه که در تمام کشور‌ها وجود دارد برطرف شود نتایج مثبتی دارد. هر چند در این چند ساله مساله‌ی قرنطینه در ایران زیاد مشکل‌ساز نبوده است.

نایب رییس بانوان فدراسیون سوارکاری در پایان گفت: هزینه‌ی آموزش اسب‌سواری در رده‌ی مبتدی که اسب و مربی در اختیار فرد قرار می‌گیرد بین 300 تا 400 هزار تومان برای ده روز است، اما شرکت‌کنندگان در مسابقات باید اسب مشخصی داشته باشند که این حدود یک میلیون تومان در ماه هزینه دارد.

/انتهای متن/

درج نظر