سرگذشتی جالب از یک ارشاد موفق

اقدام خداپسندانه بانوان بسیجی برای نجات یک خانواده از ننگ مواد مخدر

0

سرویس خبر به دخت/

زن خانواده با مشاهده صداقت بانوان بسیجی، توزیع مواد مخدر را کنار گذاشت و چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود انتخاب کرد.

 سایت بسیج نوشت:

امر به معروف و نهی از منکر ایجابی، روش جدید بسیج در این زمینه می باشد تا ضمن مردمی نمودن امر به معروف و نهی از منکر، با پوشش سایر معروفات مغفول مانده و منکرات رایج در جامعه به این واجب مهم پرداخته شود چراکه بهترین و مهمترین راه اصلاح و بقای جامعه ی سالم خواهد بود.داستان ذیل نمونه ای واقعی از یک ارشاد موفق با روش ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر می باشد که در یکی از روستاهای کوچک استان گلستان صورت گرفته است.

دو سال پیش، مرد خانواده که پدر دو فرزند نیز بود، به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده و سرانجام با عفو و تخفیف در مجازات، به حبس ابد محکوم و برای گذراندن محکومیت خود به زندان رفت.

یکی از خواهران شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج در مسجد روستا پس از چند ماه متوجه شد که تردد و رفت و آمد به منزل آن ها زیاد شده و همسر وی که خانمی بدحجاب بود برای امرار معاش خود و دو فرزندش به توزیع مواد مخدر مانند شوهرش روی آورده است.

خواهر بسیجی ابتدا از طریق یکی از آشنایان برایش پیغام داد که اگر او نیز به این کار ادامه دهد به سرنوشت شوهرش دچار می شود. پس از چند بار پیغام فرستادن و نصیحت زبانی، مادر خانواده حاضر شد تا با خواهر بسیجی که پیگیر کار او بوده ملاقات حضوری داشته باشد.

این عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج خواهران، در صحبت هایی که با این خانم داشت ضمن شنیدن مشکلات وی در خصوص تامین مخارج زندگی او و دو فرزندش؛ با صحبت و نصیحت، اعتماد او را جلب می کند.

پیگیری از معتمدین، بزرگان و خیرین محل برای کمک به این خانواده اولین قدم خواهر بسیجی برای این خانواده است که در هفته اول توانستند مقداری از مایحتاج زندگی شان را فراهم و برایشان ارسال کنند.

زن خانواده با مشاهده صداقت خواهران بسیجی، توزیع مواد مخدر را کنار گذاشته و چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود انتخاب کرد.

خواهران بسیجی همچنین مقدمات شرکت او در کلاس های آموزش احکام و مداحی را بطور رایگان فراهم نمودند و در پی آن مسئولیت هایی نیز در مراسم های مختلف بسیج به وی داده می شد.

این خواهران با استقبال آن خانواده، در مناسبت های مختلف به خانواده این زن به صورت نقدی و غیرنقدی کمک می کردند و حتی برای انجام برخی کارها مانند کمک در کشاورزی و … او را معرفی نموده تا مادر خانواده نیز بتواند کسب درآمد حلال داشته باشد.

و تا امروز نیز جویای احوال او و خانواده اش هستند.

 /انتهای متن/

درج نظر