نفخ معده

بعضي ها از نفخ معده ناراحتند، به طور كلي مشکل نفخ و گاز معده جزو مشکلاتی است که خیلی‌ها را آزاد می‌دهد. اما خوشبختانه همیشه غذاهایی وجود دارد که به رفع این مشکل کمک می‌کند.

2

سرویس تغذیه به دخت/

مواد غذایی مفید: ادویه ها
رزماری، برگ بو و زنجبیل باعث کاهش قندهای غیر قابل هضم و غذا هاي نفاخ است. اگر قصد مصرف این قبیل مواد غذایی نفخ آور را دارید موقع پخت آن‌ها، این ادویه ها را اضافه کنید تا نفخ و گاز معده را کاهش دهد.

مواد غذایی مضر: مارچوبه و کلم‌ها و حبوبات
مارچوبه، و انواع كلم هاكه حاوی قندهای غیرقابل هضمی هستند، باعث تولید گاز معده می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی با مواد غذایی چرب خودداری کنید چون باعث کندتر شدن هضم آن‌ها می‌شود و مشکل را چند برابر می‌کنند.
حبوبات هم سابقه‌ی بدی در تولید گاز معده دارند. این شهرت بد به دلیل داشتن قندهای غیر قابل هضم است . میزان مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. قبل از پخت نخود و لوبیا حداقل 8 ساعت آن‌ها را در آب بخیسانید و اگر می‌خواهید از کنسرو استفاده کنید قبل از مصرف، محتویات کنسرو را آب بکشید.

لبنيات
ماست و شيرحاوی ترکیبات فعالی است که باعث کاهش گاز معده می‌شود.

عرق نعنا
نوشيدن يك جرعه عرق نعنا بعد از خوردن غذا براي رفع نفخ موثر است.
اگر شما هم تجربه اي از مواد غذايي نفخ شكن داريد براي ما بنويسيد.

/انتهای متن/