چرا «خوش به حال دخترها» و «خوش به حال پسرها»؟

کتاب‌های «خوش به حال دخترها» و «خوش به حال پسرها» نوشته مرتضی حدادی در برگیرنده نکات روانشناختی درباره ظاهر و برخی ذهنیت‌های امروزی نوجوانان منتشر شد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس کتاب «خوش به حال دخترها» و «خوش به حال پسرها» اثری از مرتضی حدادی در نشر نگیما منتشر شد. این کتا‌ب‌ها در برگیرنده نکات روانشناختی برای دختران و پسرانی است که در سنین نوجوانی به سر می‌برند. این کتاب‌ها به ویژگی های ظاهری و برخی از ذهنیت‌های امروزی دختران و پسران می‌پردازد.

کتاب «خوش به حال دخترها» بر اساس نیازهای روز و باورهای دختر‌ خانم‌های خوب ایرانی به رشته تحریر در آمده است. از رویاها و آرزوهای دست نیافتنی، حس زیبابینی، تیپ و رفتارهای خاص دوران جوانی دخترها گرفته تا اعتقاد به رمال و فالگیر و کف‌بین، برای بازکردن گره مسائلشان.

در کتابی که به عنوان «خوش به حال پسرها» نام‌گذاری شده، سعی شده است از نکات جالب و خواندنی که به لحاظ درکی ساده ولی کاربردی ست استفاده شود تا در هر لحظه، جوانان به غیر از این‌ که مفاهیم را به دقت برداشت می‌کنند، احساس شادابی و نشاطی دو چندان کنند. البته لازم به ذکر است که مطالب این کتاب بر مبنای اشاره به ندیدنی‌های جامعه و صرفا جهت بالا بردن قدرت خود باوری است.

در بخشی از کتاب «خوش به حال دخترها» آمده است: «شما با داشتن چه مواردی در زندگی احساس خوشبختی می‌کنید؟

اصلا خوشبختی را به چه معنا می‌دانید و آیا در حال حاضر خوشبخت هستند؟  واقعیت آن است که افراد معمولا خوشبختی‌های خود را نمی‌شناسند و خوشبختی دیگران همیشه در دیدگانشان مجسم است. خوشبختی در این است که شخص بداند که چه می‌خواهد و آن‌چه آرزو دارد مشتاقانه بخواهد. شخصی که با اشتیاق به سوی هدف و آرزوی شخصی خود گام بر می‌دارد از لذت خاصی بهره می‌برد. ما باید برای خوشبتخت زیستن موقعیت‌های مناسب ایجاد کنیم، نه این‌که در انتظار آن باشیم. لذا بهتر است هرگز برای لذت بردن از خوشبختی امروز و فردا نکنی.»

در کتاب «خوش به حال پسرها» هم آمده است: «مثبت، مثبت و باز هم مثبت فکر کنید. سعی کنید از حداکثر توانایی‌هایتان استفاده کنید و به قدرت خویش اتکا کنید. علایق جدید را امتحان کنید. علایق شخصیتان را با مطالعه و رفتن به کلاس‌های مرتبط با آن موضوع توسعه دهید. همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده‌ایم اما افراد موفق از شکست‌هایشان درس گرفته‌اند و مغلوب نشده‌اند. اگر شما هم توانایی‌هایتان را به خوبی افزایش دهید و نقش مثبتی داشته‌ باشید واقعا قادر به تغییر موقعیت‌های غیر مثبت به موقعیت‌های مثبت خواهید بود.»

این کتاب‌های 144 صفحه‌ای با 1100 نسخه با هدف افزایش حس خودباوری و با قیمت 5500 تومان روانه بازار نشر شده‌اند.

 / انتهای متن/

درج نظر