“اگر خواستگار نیاید”منتشر شد

کتاب «اگر خواستگار نیاید» نوشته حسن سهرابی با موضوع راهکارهای کلیدی در رفع نگرانی‌های خواستگاری ویژه دختران به مناسبت روز دختر منتشر شد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس کتاب «اگر خواستگار نیاید» نوشته حسن سهرابی توسط انتشارات حدیث راه عشق در اصفهان به مناسبت روز دختران منتشر شد.

 ناشر اثر درباره چرایی انتشار کتاب «اگر خواستگار نیاید» می‌گوید: واقعیت این است که با شرایط موجود کشور و عدم  تولید شغل و وضعیت نا مناسب اقتصادی و از طرفی جهالت فرهنگی معاصر از قبیل چشم و هم چشمی‌ها و تکلف‌ها- می‌پذیریم که خواستگاری رفتن یک پسر با مشکلات  فراوان روبروست. وقتی خواستگار خوب و مسولیت پذیر کم شود –مسلما دختران دم بخت بیشتری در خانه ها خواهیم داشت و این انتظار اضطراب زاست. این استرس نیامدن خواستگار هم شخص دختر را دچار له شدگی می کند و هم خانواده او را دچار نگرانی شدید . گاها بله گفتن‌های فکر نشده بدون تحقیق به خواستگاران و یا بدبینی صرف به خواستگاران –ناشی از همین ذهنیت‌هاست.

این شد که کتاب اگر خواستگار نیاید در دستور کار نویسنده قرار گرفت. نویسنده ای که چندین سال به عنوان فعال فرهنگی از نزدیک با درد دل جوانان آشناست. او با بیان صریح و کاربردی تلاش نمود تا در 160 نکته –دختران دم بخت را از نظر روحی و روانی خود یاری نماید و آن ها را از حالت ساده لوحی –افسردگی –خوش خیالی – بی خیالی و نگرانی خارج و را دوباره به رینگ زندگی و مبارزه بر گرداند.

نیمی از این کتاب نیزه‌ای است برای کشتن تمام نگرانی های نیامدن خواستگار و ویروس های زندگی دختری که مجرداست و از نیمه کتاب به بعد در مورد «اگر خواستگار بیاید» و انتخاب درست به دور از تله‌های تصمیم گیری صحبت می‌کند و در نهایت مدل دختر توانگر را ارائه می‌کند.

اگر خواستگار نیاید برنامه ایست برای بهتر اداره کردن زندگی در زمانی که مجردیم. سبک زندگی مجردی سالم و در عین حال آماده شدن برای ازدواج بالغانه. در واقع بجای تلقین زندگی مبتنی بر هدف به نشر زندگی مبتنی بر مسیر اشاره می‌کند.

 در بخشی از این اثر می‌خوانیم:

درخواستگارى چقدر طناز باشیم؟مسلماً در جلسه اول خواستگارى، چشمهاى خواستگار جستجوگر است و خوش لباسى بدون جوگیر شدن معقول ترین حالت است. اما اگر دخترى متوجه شایستگى هاى خواستگار شد ،بهتراست در جلسات بعدى تدبیر به خرج دهد و علاوه بر خوش لباسى و متانت ،رفتارهاى نرمترى از خود نشان دهد.

مسلماً در تیپ شخصیتى شما، او نباید به این نتیجه برسد که شما هیچ بلد نیستید و جذاب بودن را نمى فهمید .خوش سخن گفتن ،عاقل بودن،لبخند به موقع داشتن ،تیپ مناسب داشتن، گهگاهى تأیید کردن مرد و…. خداوند ظرفیت دلبرى حلال را در وجود شما گذاشته و باید در وقت خودش از آن بهره ببرید. اما مراقب باشید تا وقتى خواستگار جدى نیست و تا وقتى به دل شما و خانواده شما ننشسته است گوهر طنازى و دلبرى خود را در معرض حراج قرار ندهید .ممکن است طرف سوء تفاهم کند و اشتباه برداشت نماید و یا برعکس ،سوء استفاده نموده و ضربه بزند .

 کتاب «اگر خواستگار نیاید» توسط انتشارات «حدیث راه عشق» با موضوع راهکارهای کلیدی در رفع نگرانی های خواستگاری ویژه دختران همیشه بهار به قلم حسن سهرابی با قیمت 60000ریال در مرداد ماه 1392 منتشر شده است.

 /انتهای متن/

درج نظر