طالبان نویسنده زن هندی را کشتند

نویسنده زن هندی که خاطراتش از زندگی در حکومت طالبان را به رشته تحریر درآورده بود، پنج شنبه در افغانستان کشته شد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت ،مهر به نقل از واشنگتن پست نوشت: زن نویسنده هندی که خاطراتش را درباره زندگی در دوره طالبان نوشته بود و فیلمی بالیوودی با اقتباس از آن ساخته شد، پنج شنبه توسط اعضای طالبان کشته شد.

سوشمیتا بانرجی که آخرین چهره از زنان برجسته‌ای است که در افغانستان به دلیل فعالیت‌های اجتماعی کشته می‌شوند، بیرون از خانه‌اش به رگبار بسته شد.

نیروهای نظامی طالبان پیش از طلوع صبح به خانه بانرجی در ایالت پاکتیکا در شرق افغانستان وارد شدند و او را از خانه‌اش بیرون کشیدند و کشتند.

نیروهای طالبان پس از بیرون کشیدن او از خانه در برابر همسرش «جانباز خان»، وی را سر جاده بردند و حداقل ۱۵ گلوله به سوی او شلیک کردند.

این زن چهل و چند ساله دیروز صبح به خاک سپرده شد. او برای انجام خدمات پزشکی در محل زندگی‌اش کاملا شناخته شده بود.

بانرجی که متولد کلکته هند بود کتاب خاطراتش را با عنوان «همسر بنگالی کابلی والا» نوشت. این کتاب در سال ۲۰۰۳ دستمایه ساخت یک فیلم در هند قرار گرفت.

او در این کتاب توصیف کرده که چگونه با جانباز در هند آشنا شد و پذیرفت با وجود مخالفت خانواده‌اش با او ازدواج کند. دلیل مخالفت خانواده او این بود که بانرجی هندو و جانباز مسلمان بودند. او به عنوان همسر دوم جانباز راهی افغانستان شد و متوجه شد که زندگی زنان در حکومت طالبان چقدر متفاوت با دیگر نقاط دنیاست. به همین دلیل او چند بار سعی کرد از افغانستان خارج شود و سرانجام در سال ۱۹۹۵ به هند بازگشت.

کتاب او در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. او در این کتاب از خاطرات ۹ سال زندگی در افغانستان صحبت کرده است.

به گفته پدر همسر اول جانباز، بانرجی در آن منطقه افغانستان محبوب مردم بود و او را به نام صحیب کمال می‌شناختند.

بانرجی یکی از چند زن افغان است که توسط نیروهای طالبان در چند ماه اخیر کشته شده‌اند.

 / انتهای متن/

درج نظر