نام چند بانوی ایرانی معصومه است؟

براساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور قریب به سه میلیون بانوی ایران مزین به نام و القاب حضرت معصومه (س) هستند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، براساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نام معصومه برای تعداد یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۳۱ بانوی ایرانی در این پایگاه به ثبت رسیده است.

همچنین قریب ۴۸۰ هزار بانوی ایرانی مرضیه نامگذاری شده‌اند و حدود ۴۳۰ هزار نفر نیز نام صدیقه را زینت خود قرار داده‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار بانوی هموطن طاهره نامیده شده‌اند.

محدثه و حمیده که از القاب آن حضرت است نیز به ترتیب برای ۴۳۰ هزار نفر و ۲۰۲ هزار نفر از بانوان ایرانی انتخاب شده است که در مجموع نشانگر عشق و علاقه به کریم اهل بیت است.

معصومه به معنی بی‌گناه و مصونیت یافته از گناه است، همچنین معصوم به کسی گفته می‌شود که دارای ملکه عصمت باشد. از پیامبر اکرم (ص) سوال شد؛ فما معنی المعصوم؟ معنی معصوم چیست؟ حصرت فرمودند:« المهتعم بحبل الله و حبل الله هوالقرآن ، لایفترقان الی یوم القیامه» معصوم کسی است که به ریسمان الهی چنگ بزند و آن ریسمان الهی قرآن است که تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند، در عقاید ما شیعیان چهارده معصوم (ع) از ملکه عصمت برخوردارند یعنی وجود آنها در دریای معارف الهی مستغرق است.

معصومه نام دختر امام موسی کاظم (ع) است که گنبد و بارگاه او در شهر مقدس قم خورشید معرفت علوی در کشور ایران اسلامی است و مردم ولایت مدار ایران پروانه‌وار به دور شمع وجود مبارک او در جهان شکل گرفته است.

هرکس نام دخترش را معصومه بگذارد و قلبا او را به حریم عصمت حضرت معصومه (س) بسپارد از طهارت و پاکی اخلاقی و صفای قلب دختر خود در طول زندگی بهره‌ها خواهد برد.

 /انتهای متن/

درج نظر