ضرورت گسترش دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور

سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر بیانیه‌ایی منتشر کرد و در آن بر ضرورت گسترش دانشگاه‌های ویژه دختران در کشور تأکید شده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر بیانیه‌ایی صادر کرد که متن کامل آن بدین شرح است.

اول ذیقعده سالروز میلاد عزیز دردانه موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه(س) را گرامی می‌داریم روزی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز دختر نامگذاری شده است، بی شک از دامان پاک اهل بیت(ع) چهره‌های پرفروغ و شخصیت‌های بی بدیلی به جهان بشری عرضه شده است و در این میان حضرت فاطمه معصومه(س) که به حق فاطمه ثانی لقب گرفته‌اند ملت ایران را به وجود پاک خود مفتخر ساخته‌اند، قرن‌ها است مضجع شریف ایشان تشنگان معارف الهی را از نور ایمان سیراب می‌کند.

هم اکنون که بی هویتی و بحران معنویت جمع کثیری از بشریت را مبتلا ساخته و انحطاط از نوع غربی شرافت انسانی و اخلاق را هدف گرفته است، تأسی دختران عفیف ایران اسلامی به اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) و الگوپذیری از ایشان زمینه ساز تعالی معنوی، اخلاقی و علمی دختران نوجوان و جوان ما است.

بدین جهت ضروری است دست اندرکاران فرهنگی کشور این فرصت‌های ذی قیمت را ارج نهاده و از تمام امکانات فرهنگی و زمینه‌های موجود برای تبیین و ترویج منش و شخصیت آن حضرت بهره برداری کنند تا انشاالله دختران جوان میهن اسلامی از آنچه که سالها استکبار جهانی در کل عالم در راستای عفت زدایی و معنویت گریزی بوسیله ابزار متعدد دنبال کرده است در امان مانده و بواسطه برخورداری از فرهنگ فاطمی الگویی پسندیده از دختران عفیفه و فهیمه در جامعه جهانی ارائه نمایند.

بی تردید این نوع الگوسازی برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و یکی از زمینه‌های مهم آن جدی شدن تأسیس دانشگاه‌های ویژه دختران است که سال‌ها توسط فرهیختگان جامعه مطرح شده است. قطعاً ترویج چنین دانشگاه‌هایی تکریم زنان و دختران قلمداد شده و با ایجاد محیط سالم فرهنگی- اجتماعی زمینه ساز رشد و تعالی بیشتر آن‌ها خواهد شد.

 /انتهای متن/

درج نظر