اعزام پزشکان زن ایرانی به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام پزشکان بانو برای نخستین بار به عربستان برای خدمت به حجاج کشورمان گفت: مرکز پزشکی حج ایران برترین الگوهای پزشکی را در کشورهای اسلامی داراست.

0

سرویس خبر به دخت/

سعید اوحدی در مراسم همایش پزشکان حج ویژه تمتع سال 92 اظهار داشت: امسال برای نخستین بار بانوان پزشک را به عربستان اعزام می‌کنیم تا در مجموعه‌های استقرار حجاج به آنان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بدهند و در این زمینه در ادامه برنامه‌های سال گذشته در قالبی جدید پزشکانی در مجموعه‌های استقرار حجاج که بالغ بر حدود بیش از 90 مجموعه خواهد شد جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مستقر خواهند شد.

وی افزود: پزشکی به‌تنهایی ارزش والایی دارد و حال وقتی این پزشک در خدمت حجاج می‌باشد توفیق بسیاری نصیب خواهد شد و بنده افتخار می‌کنم پزشکی حج ایران برترین خدمات بهداشت و درمان را به حجاج در بین کشورهای اسلامی ارائه می‌دهد.

اوحدی ادامه داد: چند وقت پیش سفری به مالزی داشتم و در آنجا مشاهده کردم که آنها از پزشکی حج ایران الگوبرداری می‌کنند همان‌طور که در مبحث آشپزخانه‌ها در عربستان نیز پس از اینکه این آشپزخانه‌ها را که قبلاً در هتل‌ها بود در آشپزخانه‌های مرکزی تعریف کردیم کشور عربستان از این عملکرد ایران برای فعالیت‌های خود الگو گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با تشریح فعالیت مدیران کاروان‌ها که امروز به‌صورت مدیریت تجمیع‌شده صورت می‌گیرد افزود: در گذشته مثلاً 20 مدیر کاروان باید برای تهیه اقلام مورد نیاز حجاج اقدام می‌کردند ولی امروز با تمرکز مدیریتی این اقدامات به‌خوبی صورت می‌پذیرند.

اوحدی تصریح کرد: به‌قول مرحوم ابوترابی هرروز، افراد با مشکلات همان روز مواجه می‌شوند و اگر امروز هم در مجموعه فعالیت‌های سازمان نقاط قوت و ضعف وجود دارد ما هر پیشنهادی را برای برطرف کردن نقاط ضعف بر روی چشم می‌گذاریم ولی نباید استبداد رأی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در گذشته پزشکان همراه کاروان‌ها بودند ولی از امسال پزشکان در مجموعه‌های استقرار حجاج مستقر می‌شوند.

در حاشیه همایش پزشکان حج ویژه تمتع 1392 رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا تعداد حجاج تمتع 92 افزایش می‌یابد، گفت: امسال در حدود 64 هزار حاجی ایرانی برای تمتع اعزام می‌شوند و براساس اقدامات بازسازی که عربستان اعلام کرده است ما با 20 درصد کاهش اعزام حجاج مواجه هستیم که امری طبیعی بوده و برای همه کشورها این مسئله مبذول شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم درباره چگونگی برطرف شدن تأخیرهای پروازی حجاج  افزود: مسئله تاخیرهای پروازی حجاج که همه‌ساله نیز وجود دارد واقعاً دست سازمان حج و زیارت نیست و بنده از سازمان هواپیمایی خواهش می‌کنم که در این مقوله تمهیدات لازم را بیندیشد و حجاج نیز سعه صدر بیشتری نشان دهند.

اوحدی در پاسخ دیگر خبرنگار تسنیم درباره جدا شدن مرکز پزشکی حج از این سازمان عنوان کرد: با همکاران نظرات و پیشنهادهای آنها را دریافت کرده‌ایم و برای تعالی فعالیت‌ها در همین تعریف ساختاری سعی بر ادامه فعالیت داریم و بیشترین تلاش برای خدمت بهتر به حجاج است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در این سازمان هرسال یک نگاه ارتقایی و ایجاد نوآوری وجود دارد تا برای حج سال بعد اقدامات بهتری جهت ارائه خدمات متعدد به حجاج صورت پذیرد و بیشتر اهداف ما نیز متمرکز بر این مسائل است.

منبع : مشرق/انتهای متن/
درج نظر