زنان شاغل می‌توانند تحت پوشش بیمه 15 روزه قرار گیرند

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: بسیاری از زنان شاغل نمی‌دانند که می‌توان تحت پوشش بیمه 15 روزه قرار گیرند؛ البته برخی کارفرمایان نیز از این موضوع اطلاعی ندارد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا فهیمه فیروزفر افزود: در زمینه زنان شاغل بیمه دارای امکاناتی است و احتمالا تسهیلاتی را دارد که بتوان عده زیادی از زنان را پوشش داد.

وی تاکید کرد: زنانی که در منازل افراد دیگر کار می‌کنند بیمه نیستند. این افراد جزو زنان خانه دار محسوب می‌شوند در حالی که شاغل هستند. می‌توان برای بیمه آنان تسهیلاتی را در نظر گرفت. بسیاری از این زنان از طریق شرکت‌ها به خانواده‌ها معرفی می‌شوند و تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تحت پوشش بیمه قراردادن گروه‌های مختلف زنان خانه‌دار تصریح کرد: زنانی که شغل خدماتی دارند، ‌زود فرسوده می‌شوند و بهتر است تحت پوشش بیمه قرار گیرند. برخی دیگر از زنان در خانه قالیبافی می‌کنند و تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند، بنابراین در کل باید برای بیمه دسته‌های مختلف زنان برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: ‌در سال جاری کمیته امداد از ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران خواستار آمار تعداد زنان سرپرست خانوار شد که این نهاد با قراردادن شاخص‌هایی تعداد آنان را به منظور تحت پوشش بیمه قرار دادن، کاهش داد تا به حدود 60 زن رسید ولی هنوز این افراد بیمه نشده‌ا‌ند.

فیروزفر در پایان با اشاره به بیمه زنان فعال در کارگاه‌های کوثر گفت: ما با صندوق‌های بیمه جلساتی داشته‌ایم و کارفرمایان کوثر می‌توانند زنان فعال در مشاغل خانگی را به تناسب میزان فعالیت‌هایشان (حتی تا 10 روز) برای این مراکز بیمه کنند و در این زمینه به آنان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم؛ البته نه زنان سرپرست خانوار و نه صندوق‌های بیمه نباید از این شرایط سوء استفاده کنند.

/انتهای متن/

درج نظر