موقوفه 15 میلیاردی با نیت تهیه جهیزیه

5 موقوفه جمعاً به ارزش 15 میلیارد ریال توسط واقف خیراندیش مهندس محمد علی نورعلی با نیت تهیه جهیزیه برای زوج های جوان به ثبت رسید.

0

سرویس خبر به دخت/

 محمد علی نورعلی ، واقف خیراندیش با حضور در این سازمان و ثبت این موقوفه در گفتگویی با اعلام اینکه حسب وصیت پدرم مرحوم محمد نورعلی و مادرم عشرت محرابی و شادی روح برادران شهیدم محمد مهدی و محمدرضا این وقف را انجام داده ام ، اظهار کرد: پدرم در شهر قدس ، منطقه قلعه حسن خان ،زمینی با 2375 متر مساحت با نیات ساخت مسجد ، درمانگاه ، مدرسه انسیه و مدرسه ابتدایی وقف عام نموده است و مادرم نیز در پیشوای ورامین، مدرسه دخترانه حضرت زهرا (س) را وقف کرده است.

وی با اعلام اینکه خوشحالم که امروز راه پدر و مادرم را در این مسیر جاودان ادامه می دهم ، افزود: امیدوارم این اقدام موجبات رضایت خداوند متعال، شادی روح پدر و مادرم و برادرانم را فراهم کند و یادگاری ماندگاری برای خاندان نورعلی باشد.
نورعلی با اشاره به جزئیات این وقف گفت:ششدانگ 3 باب منزل مسکونی 85 متری و دو باب مغازه به مساحت های 69 و 32 مترمربع جمعاً به ارزش 15 میلیارد ریال را وقف نموده ام که یکی از واحدهای مسکونی وقف شده هم اکنون بعنوان حسینیه موسی بن جعفر (ع) در حال استفاده است.

این واقف خیراندیش ادامه داد: درآمدهای این موقوفات پس از کسر کلیه هزینه های ضروری اعم از آب ، برق و … به میزان 20درصد به صندوق توسعه و بقای موقوفات نورعلی جهت خریداری ساختمان جدید یا تعمیرات اساسی واریز می گردد ، 30 درصد از درآمد جهت برگزاری مراسم مذهبی برای بانوان در ایام سوگواری محرم ، صفر و رمضان در حسینیه موسی بن جعفر (ع) هزینه خواهد شد و 50 درصد درآمدها نیز صرف تهیه جهیزیه برای زوج های جوان بی بضاعت خواهد شد که بصورت وام قرض الحسنه به آنان اعطا می شود.

وی با اعلام اینکه در ماه دو وام قرض الحسنه از درآمدهای این موقوفه به زوج های جوان پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: این وقف به عنوان یادگار ماندگار خانواده ام است و اگر امروز کمکی به فردی صورت بگیرد ، تمام می شود اما وقف تمام شدنی نیست.

منبع: به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران/ انتهای متن/

درج نظر