شهریاری: فوتبال ساحلی بانوان را مجتمع برگزار می‌کنیم

فوتبال ساحلی بانوان از جمله رشته‌هایی است که حدود چهارسال از راه اندازی‌اش در ایران می‌گذرد و حتی لیگ برتر را در کشور تجربه کرده است اما امسال قرار است این رشته مسابقاتش را به صورت نیمه متمرکز برگزار کند که علت آن از سوی رییس دپارتمان فوتبال ساحلی مشکلات مالی تیم‌ها عنوان شده است.

0

سرویس خبر به دخت/

 پريا شهرياري درباره وضعیت فوتبال ساحلی بانوان گفت: سال گذشته مسابقات فوتبال ساحلی بانوان به صورت لیگ برتر برگزار شد اما امسال در جلسه قرعه کشی تصمیم بر این شد که مسابقات به صورت مجتمع و در دو گروه برگزار شود و در مرحله نهایی 4 تیم برتر برای رده بندی با هم مسابقه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مکاتباتی را با تیم‌ها داشته‌ایم تا میزبان‌های این مسابقات تعیین شوند و از نیمه دوم مهرماه مسابقات فوتبال ساحلی بانوان با حضور هشت تیم برگزار خواهد شد. تیم‌های شهرداری هشتگرد، پیران اصفهان، صنعت مس رفسنجان، شهرداری بندرعباس، خزرپوشان مازندران، کوثر چهارمحال، آرسن میناسیان گیلان، حرم گناوه بوشهر در این دوره از مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزش بانوان با نبود اسپانسر و مشکلات مالی روبرو است و اگر وضعیت به این شکل ادامه یابد، ورزش بانوان را از دست می دهیم. البته فوتبال ساحلی بانوان جذابیتی دارد که هر تیمی وارد این رشته می‌شود، از این رقابت‌ها کنار نمی‌رود اما مشکلات مالی به تیم‌ها فشار می‌آورد به همین دلیل در این دوره تیم‌ها درخواست کردند که به جای لیگ برتر مسابقات را به صورت مجتمع برگزار کنیم. ما هم وقتی دیدیم که درخواست این تیم‌ها منطقی است و وقتی مسابقات به صورت لیگ است و بازیکنان ما در شهرهای مختلف سرگردان می شوند ترجیح دادیم که این پیشنهاد را قبول کنیم.

شهریاری در پاسخ به اینکه آیا مسابقات بین‌المللی برای فوتبال ساحلی بانوان پیش بینی شده است؟ گفت: تا یک ماه پیش هیچ برنامه بین‌المللی برای فوتبال ساحلی بانوان در جهان وجود نداشت تا این که نامه‌ای را از طرف فدراسیون ساحلی دریافت کردیم که مسابقات بانوان در اسپانیا قراراست برگزار شود اما تیم‌ها با هزینه خود باید در این رقابت‌ها شرکت کنند که این رقابت‌ها مورد استقبال کشورها قرار نگرفت و در نهایت هم برگزار نشد.

وی ادامه داد: ما به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ایم که ایران چهار سال است فوتبال بانوان ساحلی را فعال کرده است و اگر مسابقات این رشته برگزار شود، در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. اما درخواست ما این است که فوتبال ساحلی بانوان ابتدا در قاره‌ها باشد و پس از مشخص شدن تیم‌های برتر، مسابقات بین قاره‌ای برگزار شود.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران با بیان این که بانوان ایران از نظر پوشش مشکلی ندارد، گفت: لباس فوتبال ساحلی مانند فوتبال است و تنها تفاوت آن استفاده از ساپورت همراه با این لباس است. اگر قرار باشد مسابقات بین المللی این رشته هم برگزار شود، همان طور که در رشته های فوتبال و فوتسال توانستیم با پوشش اسلامی در میادین مختلف حضور پیدا کنیم در این رشته هم مشکلی نخواهیم داشت.

شهریاری ادامه داد: فوتبال ساحلی بانوان یک رشته نوپا محسوب می‌شود که به تازگی عراق این رشته را راه اندازی کرده و عمان و امارات هم در حال راه اندازی آن هستند حتی کشورهایی مانند پاراگوئه و اسپانیا هم فوتبال ساحلی بانوان دارند و در ایران هم این رشته چند سالی است که راه اندازی شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هدف برگزاری این رشته مسابقات قهرمانی کشور است و امیدواریم که در آینده نزدیک مسابقات رسمی این رشته هم در دنیا برگزار شود.

 منبع: به دخت به نقل از ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر