زنان و دختران بیشترین شاکیان پرونده سایت‌های همسریابی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: زنان و دختران بیشترین شاکیان پرونده سایت‌های همسریابی هستند.

0

سرویس خبر به دخت/

 ستار خسروی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع ارتباطات در جهان را با تکنولوژی پیشرفت تغییر داده و به آن سرعت بخشیده است، اظهار داشت: این ارتباط سبب شکل‌گیری ارتباطات فرامرزی و فراملی در جهان شده به طوری که بخش عمده‌ای از کاربران فضای سایبری از طریق اینترنت اقدام به ارتباط با افراد دیگر می‌کنند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که در نگاه نخست به عنوان راه همسریابی و دوست‌یابی برای کاربران اینترنتی تلقی می‌شود استفاده از اینترنت است و این در حالی است که فضای سایبری نمی‌تواند فضای قابل اعتماد و مناسب برای پیدا کردن یک همسر مناسب و شریک دائمی باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: ازدواج اینترنتی در کشور ما از سه تا چهار سال قبل با عنوان دوست‌یابی اینترنتی سر زبان ها افتاد و جوانانی بودند که ساعت‌ها و به طور متناوب روزها و ماه‌ها برای همسر مناسبی پای اینترنت می‌نشستند، اما سایت‌های همسریابی مدل‌هایی در کشور ما دارد که غیر قانونی فعالیت و عضویت دارند.

* فیس ‌بوک دوست‌یابی و همسریابی را در جهان مدیریت می‌کند

این مسئول ادامه داد: سایت‌های اجتماعی فیس بوک نیز این دوست‌یابی و همسریابی را در جهان مدیریت می‌کنند و این سایت‌ها به مکانی برای اغفال، سوء استفاده و اذیت و آزار کسانی تبدیل می‌شود که به هر عنوان به فکر همسر مناسب در این فضا هستند.

خسروی گفت: پرونده‌های زیادی در پلیس فتا تحت همین نوع سوء استفاده‌ها مطرح شده و این در حالی است که در سایت همسر‌یابی مجرمان با نگاه متفاوت از کاربرانی که با نیت مناسب وارد این فضا می‌شوند وارد و با نگاه سرگرمی به مقوله ازدواج افراد را فریب می‌دهند.

وی عنوان کرد: اغلب با اطلاعاتی که از افراد مختلف جمع‌آوری می‌کنند به نوعی از آن ها سوء استفاده و اخاذی می‌کنند.

* 80 درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شود

رئیس پلیس فتا با تاکید به اینکه حتی ازدواج‌های صورت گرفته از طریق اینترنت سبب جدایی می‌شود، گفت: 80 درصد این ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد، چرا که بر پایه دروغ و بدون تحقق و بر اساس احساسات بوده و آن فرد شریک مناسبی برای زندگی نبوده است.

این مسئول اضافه کرد: علل مختلفی همچون جمعیت شهری و فردگرایی جوانان در فضای سایبری، بالا رفتن سن ازدواج دختران و روی آوردن به سایت‌های همسریابی سبب این قضیه می‌شود؛ اما توصیه می‌کنیم جوانان برای جوانان همسر یابی به این سایت ها مراجعه نکنند.

خسروی خاطرنشان کرد: ازدواج باید از روی عقل و منطق و ترجیحا سنتی باشد و جوانان نباید به افراد در این فضاها اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم، در صورتی که سایت‌های همسریابی و سوء استفاده‌هایی در این زمینه می‌شود مردم این شبکه‌ها را به پلیس فتا گزارش دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اذعان داشت: پرونده‌های بسیاری در پلیس وجود دارد که بیشتر شاکیان آن را زنان و دختران تشکیل می‌دهد.

این مسئول متذکر شد: از این افراد به بهانه‌های مختلف سوء استفاده و اخاذی شده است در حالی که برای هیچ سایت اینترنتی همسریابی در کشور هم مجوزی برای فعالیت در این خصوص صادر نشده است.

منبع:  به دخت به نقل از فارس/ انتهای متن/

درج نظر