مسئولیت صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج از وزارت ورزش و جوانان گرفته شد

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از لغو مسئولیت صدور مجوز مراکز مشاوره توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی خبر داد.

0

 سرویس خبر به دخت/

 عباسعلی اللهیاری افزود: از ابتدا از سال 82 وظیفه صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره همانند سایر نقاط دنیا برعهده سازمان نظام روانشناسی بوده است، اما دولت یک برداشت غلطی از ماده 43 قانون برنامه توسعه داشته است و بخشی از این مسئولیت را به عهده سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان داد که در هفته گذشته هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی این مصوبه دولت را لغو کرده است.

وی اظهارکرد: از این پس پروانه اشتغال فردی و گروهی کسانی که حداقل مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره دارند از سوی سازمان روانشناسی و مشاوره صادر خواهد شد و بر همین اساس نظارت بر این مراکز نیز برعهده این سازمان خواهد بود. چرا که تمام متخصصین و مشاوران در این سازمان مشغول هستند و از لحاظ سیاست‌گذاری نیز تمرکز امور در یک نهاد مناسب‌تر خواهد بود.

اللهیاری با اشاره به افرادی که در سامانه صدور مجوز مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: نیازی به ثبت‌نام مجدد این افراد نیست و مدارک آن ها از وزارت ورزش و جوانان اخذ خواهد شد و مطابق قوانین قوانین و ضوابط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بررسی و مجوزها صادر خواهد شد.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مورد زمان صدور مجوزها تاکید کرد: به محض آنکه مدارک از وزارت ورزش و جوانان دریافت شود و یا افراد درخواست مجوز دهند کمیسیون‌های مربوط در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام به بررسی و صدور پروانه خواهند کرد.

اللهیاری در مورد صدور مجوز سایت‌های همسریابی نیز اظهار کرد: طرح سایت‌های همسریابی نیاز به بررسی و کارشناسی دارد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فقط مجوز مراکز مشاوره را صادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود فردی از طریق سایت همسر مناسب خود را پیدا کند، افزود: این طرح روشن نیست چرا که افرادی که هزار و یک فاکتور را در ازدواج خود دخیل می‌کنند و از لحاظ شخصیت یکدیگر را به خوبی می‌شناسند در نهایت کارشان به جدایی می‌رسد؛ آنگاه چگونه می‌شود افراد همسر خود را از طریق سایت‌های همسریابی پیدا کنند.

اللهیاری زمینه ازدواج موفق را در بستر فرهنگ سنتی دانست و گفت: در کشور ما باید مبانی ارزشی و دینی مورد توجه قرار بگیرد و ازدواج با رعایت نکات علمی و در بستر فرهنگی سنتی جواب خواهد داد.

وی در پایان افزود: در حالی که تنها مرجع صدور مجوز مراکز مشاوره سازمان روانشناسی و مشاوره خواهد بود، این سازمان برای همفکری و هم‌اندیشی از تمام دستگاه‌ها اعلام آمادگی می‌کند و از پتانسیل آنها با مرجعیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استفاده خواهد کرد.

درحالی صدور مجوز مراکز مشاوره از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی لغو شد که فقط یک هفته تا مراسم تحلیف و صدور مجوز اولین گروه از مراکز مشاوره باقی بود و مجوز 40 مرکز مشاوره آماده ارائه بود.

منبع:به گزارش به دخت به نقل از ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر