پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه

شاهزاده “بسمه بنت سعود بن عبد العزيز”، وزرای کابینه سعودی را به اختصاص یک ماه حقوق خود برای کمک به فقرای عربستان دعوت کرد.

0

 سرویس خبر به دخت/

“بسمه” در پایگاه اجتماعی تویتر و در فراخوان جوانان عربستانی در شبکه اینترنت تحت عنوان “حقوق ما کفایت نمی کند”، از وزرای سعودی خواست که یک ماه هم که شده، حقوق کلان خود را برای کمک به مردم فقیر اختصاص دهند.
فعالان عربستانی اخیراً جنبشی را در پایگاه تویتر به راه انداخته و طی آن از ملک عبدالله خواسته اند که میزان حقوق همه کارمندان و بازنشستگان و مبالغ پرداختی به دانشجویان را افزایش دهد و قیمت کالاها و اجناس را کنترل کند و فرصت های شغلی جدید را برای افراد جویای کار فراهم کند.
اما روزنامه الوطن عربستان به نقل از “عبد الرحمن السدحان” دبیر کابینه عربستان نوشت که طرح مطالبه افزایش حقوق، برای فتنه انگیزی است و افرادی که نمی خواهند عربستان درامنیت و ثبات باشد و مانند برخی از کشورهای ناآرام متشنج شود، چنین طرحی را ارائه کرده اند.
در همین حال، این شاهزاده زن سعودی خطاب به وزرای کابینه نوشت: دراین روزهای پربرکت از مسئولان و وزرای عربستانی می خواهم که به اصول و ارزش های انسانی عمل کنند و حق و حقوق مردم را بدهند و به آن ها توصیه می کنم که در ماه پربرکت رمضان از حقوق ماهانه خود  به نفع مردم عربستان صرف نظر کنند و من نیز نخستین کسی خواهم بود که در این راه پیش قدم می شوم.
شاهزاده بسمه که مادرش لبنانی است و بیشتر وقت خود را در لبنان و انگلیس می گذراند، در صفحه رسمی خود در تویتر نوشت: “باید آرامش برقرار باشد تا به خواسته هایمان دست یابیم”
وی مدعی شد: ارزش های ما در عربستان اجازه نمی دهد که در قالب گروه های مختلف، بر ضد حکام خود خروج کنیم، در کشورهای دیگر دیدیم که چه اتفاقاتی رخ داد و ما نمی خواهیم آنچه که در کشورهای دیگر روی داد، درعربستان هم اتفاق بیافتد.
وی در ادامه مردم عربستان را به صبر و بردباری دعوت کرد و گفت: از مردم عربستان می خواهم که در برابر ظلم و تعدی، صبر پیشه کنند، زیرا زمانی که خداوند در آن تغییرات را اجرا می کند، به زودی فرا می رسد و وضعیت طبق آیه شریفه “انما يقول له كن فيكون” تغییر خواهد کرد.
وی خطاب به “ابراهیم العساف” وزیر دارایی عربستان گفت: “ای وزیر! حقوق مردم کفایت مخارج را نمی کند، نادیده گرفتن خواسته های مردم عربستان – که مردمی اصیل و با اخلاق هستند- کافی است.
شاهزاده بسمه، وزیر دارایی عربستان را مسئول بخشی از فراخوان اعتراضی مردم معرفی کرد.

منبع :جهان نيوز/ انتهای متن/

درج نظر