برگزاری رقابت‌های شطرنج بانوان کشور در رشت

رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری شانزدهمین دوره رقابت‌های سراسری شطرنج بانوان کشور در این استان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نفل از فارس کیومرث بیات امروز در رشت با اشاره به میزبانی گیلان در رقابت‌های شطرنج بانوان کشور اظهار کرد: رقابت‌های شطرنج بانوان کشور از روز 23 مرداد جاری در رشت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات مذکور در دو مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست با نام «جشنواره سراسری کشور» به روش سوئیسی و در 11 دور برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، در جشنواره مذکور 16 نفر نخست این مسابقه برای مرحله دوم «نهایی» انتخاب می‌شوند.

بیات، مرحله دوم و نهایی  مسابقات قهرمانی کشور را با 24 شرکت کننده عنوان کرد و گفت: این مرحله در 9 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه استان‌های شرکت کننده مجاز به معرفی هر تعداد بازیکنی با معرفی کتبی به هیئت شطرنج گیلان هستند، تصریح کرد: سهمیه هر استان برای استفاده رایگان از خوابگاه، یک نفر است.

رئیس هیئت شطرنج گیلان، معیار انتخاب هر بازیکن را طبق اولویت ذکر کرد و یادآور شد: قهرمانان و مدال‌آوران رده‌های سنی کشور، رده‌بندی  مسابقات جشنواره و فهرست درجه بین‌المللی فیده جزو اولویت‌های شرکت کننده در رقابت‌های شطرنج بانوان هستند.

وی جوایز این مسابقات از نفر نخست تا ششم را بین 300 تا 50 هزار تومان عنوان کرد.

به گفته بیات، بازیکنان برای استفاده از مهمانسرای المپیک اداره کل ورزش و جوانان گیلان حداکثر تا 15 مرداد جاری فرصت رزرو دارند.

 /انتهای متن/

درج نظر