نوشيدنی های مناسب فصل گرمابرای روزه داران

بهترین راه برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه داری این است که هنگام سحر و افطار از نوشیدنی های مناسب استفاده کنید.

2

سرویس تغذیه به دخت/

نوشیدنی‌های مناسب برای سحری

سحر زمانی است که باید بدن را آماده برای ۱۷ساعت روزه داری کنید به همین علت باید از بهترین و مقوی ترین مواد غذایی و البته نوشیدنی های مناسب استفاده کنید تا در طول روز به هیچ عنوان تشنه یا گرسنه نشوید.

* آب همیشه به عنوان بهترین نوشیدنی در هر زمانی شناخته میشود و در هنگام سحر نیز سعی کنید بیشتر آب استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که آبی که می نوشید نباید خیلی خنک یا گرم باشد.

* برای آنکه در طول روزكمتر دچار تشنگی شويد،،می توانید چند قطره لیموترش در آب بچکانید. این محلول معجزه ای برای روزهای گرم تابستان و فرار از تشنگی در هنگام روزه داری است.

* كسانی كه طبع سرد دارند،شربت عسل با چند قطره ليمو تازه نوشيدنی مناسبی برايشان هست. اگر طبع گرمي داريد، مي توانيد عرق كاسني بنوشيد.

*توصيه مي كنيم، هنگام سحر چای پر رنگ ننوشيد.

نوشیدنی‌های مخصوص افطار

*پس از ۱۷ ساعت عبادت و روزه داری، افطار زمانی است که باید قوای از دست رفته بدن را به آن بازگردانید به همین علت استفاده از نوشیدنی های مقوی و سرشار از ویتامین لازم است. البته دقت داشته باشید شما می توانید از این نوشیدنی ها در زمانی بین افطار تا سحر استفاده کنید.

*سعی کنید همیشه روزه خود را با یک نوشیدنی افطار کنید و بهترین گزینه ها برای باز کردن روزه چای كم رنگ، شیر گرم و آب جوش با خرما است. مایعات سریعا قوای بدن را به آن باز می گردانند همچنین دستگاه گوارش را آماده برای دریافت مواد غذایی می کنند.

*به هیچ عنوان از نوشیدنی های سرد و تگرگی استفاده نکنید. تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که نوشیدنی های سرد بعد از مدت طولانی که هیچ چیزی نخورده اید می توانند دستگاه گوارش و اندام های داخلی بدن را دچار مشکلات گوناگون کنند.

*برای زمان میان افطار و سحر از آب میوه های طبیعی استفاده کنید تا هم عطش شما برطرف شود و هم ویتامین های لازم وارد بدن شوند. استفاده از آب هندوانه بهترین گزینه برای روزه دارانی است که احساس تشنگی آن ها بعد از افطار همچنان باقی مانده است.

*سعی کنید در طول ماه مبارک رمضان، تمامی نوشیدنی های گاز دار را فراموش کنید.

منبع:اينترنت/ انتهای متن/