قهرمانی با حجاب و روزه

قهرمان زن مسلمان وزنه‌برداری اندونزی گفت: پیام من این است که می‌توان با رعایت شئونات دینی مثل روزه‌داری و حفظ حجاب، در عرصه قهرمانی مطرح شد و افتخار کسب کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

وی اظهار داشت: برای آنکه نشان دهم مشکلی در راه ورزش کردن بانوان مسلمان و با حجاب وجود ندارد و آنها هم می توانند در کنار آقایان به فعالیت های ورزشی حرفه ای بپردازند، وارد عرصه ورزش شدم. به همین دلیل وزنه برداری را که ورزشی بسیار سخت و مردانه در جهان معرفی می شود را برگزیدم. 9 سال است که به صورت مستمر ورزش می کنم.خوشحالم پس از این همه سال نظرم تغییری نکرده و بر این باورم تصمیم درستی برای انجام وزنه‌برداری گرفتم.

وی افزود: قبل از بازی‌های کازان 21 سالگی‌ام را جشن گرفتم و در رشته حقوق در دانشگاه جاکارتا درس می خوانم. اوایل که به عنوان قهرمان وزنه برداری در اندونزی مطرح  شدم، هموطنانم از این که چنین ورزشی را انتخاب کرده و در حال فعالیت هستم، حیرت می کردند.آنها گمان می کردند به علت سختی های کار‌، بالاخره به فعالیتم خاتمه خواهم داد. اما اینگونه نشد، چون  بر تصمیم اولیه خود یعنی ورزش با حفظ حجاب پای بند بوده و بر اصل ورزش برای بانوان مسلمان ، اعتقاد راسخ دارم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه شمار مسلمانان در اندونزی بسیار زیاد است و اصولا هیچ منعی برای ورزش کردن مسلمانان چه مرد و چه زن وجود ندارد. خانم های زیادی هستند که با حفظ حجاب و رعایت موازین دینی، به ورزش می پردازند و در سطح بالا کاملا مطرح هستند. من هم یکی از این بانوان هستم که می خواهد پیام ورزش برای همه زنان مسلمان دنیا را تبلیغ کند. می خواهم بگویم ما می توانیم ورزش کنیم، سالم باشیم و ضمن حفظ تمام حرمت های دینی در سطح قهرمانی هم مطرح شویم.

وی در مورد ورزش بانوان ایران نیز گفت: در مورد ورزش بانوان ایران اطلاعات چندانی ندارم. اما فکر می کنم ایران با توجه به جایگاهش نزد مسلمانان جهان، بانوان ورزشکار خوبی داشته باشد که همچون من، با حفظ شئونات دینی، به فعالیت ورزشی می پردازند و برای کشور خود نیز افتخار کسب می کنند.

او افزود: امیدوارم روزی در ایران یا کشورم بتوانم با خانم های ورزشکار ایرانی رقابت کنم. همینطور خارج از میدان دوست خوبی برای آن ها باشم و از تجربیات شان درزندگی عادی و ورزشی بهره گیرم.

مشرق به نقل از فارس/انتهای متن/

درج نظر