۷۸ درصد متقاضیان فعلا وام ازدواج نگرفته‌اند

یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳۶ هزار نفر موفق به استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شده‌اند.

0

سرویس خبر به دخت/

محمد رضا قربانی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی ضمن اعلام این مطلب افزود: یک میلیون و۸۶ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند که با توجه به کمبود منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل فعلی و به منظور تسریع در اعطای تسهیلات، در حال هماهنگی با صندوق مهر امام رضا و بانک‌های خصوصی برای افزودن به این سامانه هستیم.

قربانی همچنین با اعلام این خبر که خوشبختانه در ایام شعبانیه صندوق مهر امام رضا به این سامانه متصل شد اظهار داشت: در سال ۹۰ بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار و در سال ۹۱ حدود یک میلیون نفر از این امتیاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به آمار تسهیلات اعطایی بانک‌ مسکن عنوان کرد: “از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان خرداد ماه، این بانک مبلغ ۸۶۸۹ میلیارد ریال بابت طرح‌های مسکن مهر قرارداد جدید منعقد و مبلغ ۱۳۵۴۵ میلیارد ریال نیز بابت این طرح‌ها از سوی بانک مسکن پرداخت شد”.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی همچنین از افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده و نامناسب شهری به ۳۰۰ میلیون ریال و خرید خودرو جانبازان۵۰ درصد و بالاتر به ۶۰ درصد بهای خودرو خبر داد.

از ابتدای سال جاری، ۲۶۶ میلیارد ریال تسهیلات نیز جهت جایگزینی خودروهای سواری و وانت اعطا گردید.

منبع : جهان نيوز/ انتهای متن/

درج نظر