برگزاری کلاس‌های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی در ماه رمضان

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های مربوط به آموزش اخلاق در اولویت برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان است، گفت: عفاف و حجاب، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی – ایرانی از جمله موضوعاتی هستند که در قالب موضوعات اخلاقی آموزش داده می‌شوند.

0

سرویس خبر به دخت/

آذر نظری افزود: در برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان هم علاوه بر برنامه‌هایی مانند ختم قرآن، تفسیر و ختم صلوات به برگزاری کلاس‌های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی توجه ویژه‌ای کرده‌ایم.

وی در ادامه اعلام برنامه‌های استان در فصل تابستان برای جوانان تاکید کرد: برنامه‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی مهارت آموزی در پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی،‌ مساجد، پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ترتیب داده شده است و حتی اردوهای نیم روزه نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده و پس از پایان ماه مبارک رمضان اردوهای یکی دو روزه‌ای نیز برای شرکت‌کنندگان برپامی‌شود.

نظری در ادامه گفت: متولی اصلی اجرای این برنامه‌ها، اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استانداری تهران یکی از سازمان‌های مشارکت‌کننده در اجرای این برنامه‌هاست.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت هم افراد آموزش می‌بینند و هم افراد مستعد شناسایی می‌شوند. درواقع پر کردن اوقات فراغت می‌تواند موجب ارتقای سلامت روحی و روانی جوانان و نوجوانان و افزایش نشاط و شادابی آنان شود.

نظری درباره هزینه شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت گفت: معمولا کلاس‌های اوقات فراغت یا رایگان برگزار می‌شود یا وجه کمی از علاقه‌مندان به شرکت گرفته می‌شود، به عنوان نمونه شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت کمیته امداد برای مددجویان کمیته رایگان و برای سایر علاقه‌مندان مستلزم پرداخت وجهی اندک است.

منبع :ایسنا/ انتهای متن/

درج نظر