سفره عقد «نور» رونمایی شد

طی مراسمی در نمایشگاه قرآن کریم سفره عقد قرآنی «نور» توسط گروه دانشجویی «حَیّ» رونمایی شد.

0

سرویس خبر به دخت/

سفره عقد قرآنی «نور» که توسط گروه دانشجویی «حَیّ» طراحی و ساخته شده است، شب گذشته طی مراسمی در نمایشگاه قرآن کریم با حضور «طاهره همیز» کارشناس علوم تربیتی و خانواده رونمایی شد.

 

این سفره عقد با هزینه‌‌ای کم و به دور از نماد‌های غیر اسلامی مانند مجسمه که اسلام آن را نفی کرده است طراحی شده است، همچنین در آن نماد‌هایی از قرآن و «اهل‌بیت(ع)» وجود دارد و در وسط آن نام‌های مبارک «علی(ع)» و «فاطمه(س)» به چشم می‌خورد.

در این مراسم «طاهره همیز» طی سخنانی با اشاره به اینکه دین اسلام همواره مخالف مجسمه است، گفت: مجسمه نمادی از بت‌پرستی است و دین اسلام همواره با آن مخالفت کرده است اما متأسفانه امروزه مردم به سوی این‌گونه چیز‌ها گرایش پیدا کرده و شاید در همه منازل مجسمه دیده شود، در حالی که در دین ما آمده در اتاقی که در آن مجسمه است نمی‌توان نماز خواند.

همیز با تقدیر از طراحان این سفره عقد گفت: یکی از برنامه‌های دین مبین اسلام این است که مجسمه از سبک زندگی مردم خارج شود و در چنین شرایطی اعضای گروه «حَیّ» اقدام به طراحی این سفره عقد زیبا کرده‌اند که در آن نماد‌های اسلامی به چشم می‌خورد.

این کارشناس امور خانواده درباره خصوصیات سفره عقد نور اظهار داشت: این سفره عقد یک نماد کاملاً اسلامی است که با ذوق هنری طراحی شده و با نور‌پردازی زیبا و به دور از تجملات عرضه می‌شود، همچنین در این سفره عقد اسمای «معصومان(ع)» به چشم می‌خورد که با هزینه‌ای بسیار کم طراحی و ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم سه نوع خانه و زندگی برای مردم معرفی کرده است اظهار داشت: در قرآن کریم خانه و زندگی انسان‌ها به سه دسته تقسیم شده که یکی «بیت‌الله»، یکی «بیت عنکبوت» و دیگری خانه‌ای است که اعضای آن خود آن را ویران می‌کنند.

منبع : فارس/ انتهای متن/

درج نظر