دختری که سخنرانی خود در سازمان ملل را با “بسم الله الرحمن الرحیم” آغاز کرد

دختر نوجوان پاکستانی که توسط طالبان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت، سخنرانی خود را در مقر سازمان ملل با این جمله به پایان رساند که یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یا یک قلم می‌توانند دنیا را تغییر دهند

0

سرویس خبر به دخت/

“ملاله یوسفزئی” دختر نوجوان و فعال پاکستانی که حدود ۹ ماه گذشته به خاطر حمایت از حق تحصیل برای دختران از ناحیه سر هدف گلوله شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفت، سخنرانی خود را در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به پایان رساند. 

حدود ۹ ماه گذشته یک شبه نظامی طالبان با این هدف که به فعالیت‌های این نوجوان در حمایت از تحصیل زنان و دختران پایان می‌دهد، به سر وی شلیک کرد.

یوسفزئی که از‌این حمله در نزدیکی منزل خود در دره “سوات” در ایالت مرزی شمال غربی پاکستان به طرز معجزه آسایی جان سالم به در برد، ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۲) همزمان با شانزدهمین سالگرد تولد خود) در سازمان ملل سخنرانی کرد.

وی سخنرانی خود را با این جمله تمام کرد: یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یا یک قلم می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

یوسفزئی با اشاره به حق تحصیل برای همگان، گفت: ما نباید فراموش کنیم که خواهران و برادرانمان در انتظار آینده‌ای روشن هستند. از همه دولت‌ها می‌خواهیم که امکان تحصیلات رایگان و اجباری را برای تمام کودکان در سراسر جهان فراهم کنند.

شنوایی ملاله درپی این تیراندازی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اما وی پس از این حادثه به یک ستاره جهانی و جوانترین برنده جایزه صلح نوبل تبدیل شد.

 /انتهای متن/

درج نظر