نمایشگاه‌های استانی مد و لباس برگزار می‌شود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه‌های استانی مد و لباس به منظور استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای درخصوص عفاف و حجاب برگزار می‌شود و تلاش داریم حداقل هر ماه یک جشنواره استانی را در استان‌های کشور برگزار کنیم.

0

سرویس خبر به دخت/

حمید شاه‌آبادی گفت: با توجه به تشکیل کار گروه‌های ساماندهی مد و لباس استانی در سراسر کشور و شروع فعالیت‌های اجتماعی مد و لباس و همچنین با توجه به استقبال خوبی که در برخی از استان‌ها در زمان برگزاری جشنواره مد و لباس فجر صورت گرفت، بنیاد ملی مد و لباس با هدایت معاونت امور هنری، به منظور فرهنگ‌سازی و تعامل با ظرفیت‌های استانی و مشارکت آنها تصمیم گرفت با محوریت اداره کل استان‌های ارشاد برای اجرای نمایشگاه استانی در سال 92 برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان‌ها وجود دارد و برخی از استان‌ها در حوزه مد و لباس جلودار هستند، مانند استان خراسان رضوی، استان هرمزگان، زنجان، سمنان، کردستان و سیستان و بلوچستان که تمامی آنها از استان‌های مطرح و فعال در حوزه مد و لباس هستند و از ظرفیت بالایی برخوردارند.

معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: تنوع رنگ و طرح در این لباس‌ها و پوشش ارزشمندی که در لباس این استان‌ها وجود دارد بسیار زبانزد است و لازم است تا ظرفیت‌های کشوری و منطقه‌ای با هم تلفیق شوند و به مردم منطقه معرفی شوند.

شاه آبادی افزود: در این مسیر ظرفیت‌های گسترده‌ای شناسایی می‌شوند که در سطح ملی و بین‌المللی می‌توان از آنها استفاده کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد افزود: در این راستا اولین نمایشگاه استانی مد و لباس را بهار امسال در استان خراسان رضوی برگزار کردیم و مکاتبه‌ای با تمام استان‌ها انجام شده است که زمان پیشنهادی خود را برای برگزاری این جشنواره به ما بدهند که با یک جمع بندی مناسب در معاونت امور هنری برنامه ریزی کنیم تا به‌طور مرتب حداقل هر ماه یک جشنواره استانی را در استان‌های کشور برگزار کنیم.

شاه آبادی تصریح کرد: در این مرحله استان برتر در حوزه مد و لباس را هم معرفی خواهیم کرد.

منبع : فارس/ انتهای متن/

درج نظر