راه‌حل دختران سوری برای فرار از تجاوز

با افزایش پدیده تجاوز جنسی به دختران سوری در اردوگاه‌های آوارگان، بسیاری از خانواه‌ها دختران خود را سنین بسیار پایین وادار به ازدواج می‌کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

به نقل از سی ان ان، با افزایش تعداد پناهندگان سوری در اردوگاه های کشورهای همسایه بویژه در اردن که در پی ادامه دار شدن بحران امنیتی در سوریه صورت گرفته است؛ پدیده جدیدی در میان این پناهندگان بروز کرد که بر اساس آن خانواده‌های اردنی تنها به علت ترس و جلوگیری از تجاوز به عنف به دختران خود، آن ها را به ازدواج وامی دارند.

سی ان ان در این راستا داستان دختری 13 ساله را مطرح می‌کند که به عقد ازدواج یک جوان 19 ساله در آمده است، ام نجوی مادر این دختر در توضیح ازدواج دختر خود در این سن کم می گوید: به خدا قسم نمی‌توانستم شب‌ها بخوابم ، بسیار نسبت به دخترانم نگران بودم.

وی می‌افزاید: اگر هنوز در سوریه بودم، این کار را انجام نمی‌دادم. خالد همسر نجوی نیز در این رابطه می گوید: تعداد زیادی از تجاوزهای به عنف در این مناطق صورت می گیرد.

ایمان دختر 14 ساله سوری مورد دیگری است که در اردوگاه الزعتری در اردن زندگی می کند. وی که چهره ای زیبا دارد، خستگی شدید از صورتش نمایان است. او که کودکش را نیز در آغوش گرفته، می گوید که اگر در شرایط کنونی نبود، ازدواج نمی‌کرد.

بر اساس ارزیابی‌های موجود تعداد ازدواج های دختران آواره سوری در سنین پایین 60 درصد افزایش پیدا کرده است،‌این موضوعی است که نه تنها در عرصه اجتماعی برای آن ها آسیب ساز شده، بلکه در وضعیت بهداشتی آن‌ها نیز تاثیر منفی دارد، چرا که بسیاری از آن ها هنگامی صاحب فرزند می‌شوند که هنوز توانایی جسمانی این کار را ندارند.

منبع:مشرق/ انتهای متن/

درج نظر