حمله زنان نیمه عریان “فمن” به مسجدی در سوئد

تعدادی از زنان نیمه عریان در اعتراض به آنچه “حکومت شریعت” در مصر نامیدند، به یکی از مساجد پایتخت سوئد حمله کردند.

0

سرویس خبر به دخت/

سه زن نیمه عریان عضو جنبش فمینیستی “فمن” روز شنبه پس از آنکه به گفته خود برای دفاع از حقوق زنان در سراسر جهان و در اعتراض به آنچه “حکومت شریعت” در مصر نامیدند، به یکی از مساجد شهر “استکلهم”، پایتخت سوئد حمله کردند، از سوی نیروهای پلیس این کشور بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این سه زن پس از آنکه با چادر مشکی وارد مسجد مذکور شدند، چادرها را برداشته و بدن نیمه برهنه خود را نشان دادند که روی آن شعار “بدنم از آن خودم هست و ناموس هیچ کس دیگری نیست” را نوشته بودند.

در حالی که مسجد هنگام ورود زنان عضو جنبش فمینیستی “فمن” به آن، خالی از نمازگزار بود و تنها تعدادی از کارمندان و خبرنگارانی که پیشتر از این اقدام زنان نیمه برهنه آگاهی یافته بودند، حضور داشتند، کارمندان حاضر در مسجد با نیروهای پلیس شهر “استکهلم” تماس گرفتند و این نیروها پس از حضور در مسجد، این سه زن را بازداشت کردند.

در همین راستا، “يوناس سوالين”، رئیس پلیس پایتخت سوئد با بیان اینکه کارمندان مسجد مذکور زنان عضو جنبش فمینیستی “فمن” را به هل دادن خود متهم کرده اند، اظهار داشت: می توان این سه زن را به اتهام اخلال در نظم عمومی و اهانت و توهین، تحت پیگرد قانونی قرار داد.

اعضای جنبش فمینیستی “فمن” که در اوكراین شکل گرفته و مقر اصلی آن در شهر “پاریس”، پایتخت فرانسه قرار دارد، طی چند سال اخیر در اعتراض به آنچه تبعیض علیه زنان در کشورهای مختلف جهان می نامند، دست به اقداماتی از این قبیل زده اند.

اعضای جنبش فمینیستی “فمن” طی سال های اخیر با نیمه عریان کردن خود به برخی رهبران جهان از جمله “ولادیمیر پوتین”، رئیس جمهوری روسیه، “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان، “فرانسوا اولاند”، رئیس جمهوری فرانسه و “سیلویو برلوسکنی”، نخست وزیر پیشین ایتالیا حمله کرده و در آخرین مورد نیز، کاروان “علی العريض”، نخست وزیر اسلام گرای تونس روز سه شنبه هفته گذشته هنگام خروج از مقر اتحادیه اروپا در شهر “بروکسل”، پایتخت بلژیک، مورد حمله چهار تن از آنها قرار گرفت.

منبع : شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر