سوءاستفاده از سایت‌ همسریابی با انتشار عکس‌های شخصی

رییس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی از دستگیری عامل تهدید و اخاذی اینترنتی از دخترجوان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

سرهنگ کور‌ه‌بلاغی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش دختری جوان به این یگان مراجعه و مدعی شد با شخصی در یکی از سایت‌های همسریابی آشنا شدم و در یک قرار ملاقات فرد مورد نظر با جلب اعتمادم عکس‌های خصوصیم را از طریق بلوتوث به گوشی همراهش منتقل کرد و پس از مدتی با تهدید به این که عکس‌هایم را در اینترنت منتشر می‌کند اقدام به درخواست‌های نامشروع و دریافت وجه نقد از من کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان با انجام تحقیقات متهم را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهم پس از رویت ادله موجود و اظهارات شاکیه به جرم خود اعتراف کرد.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین خطراتی که کاربران اینترنت را تهدید می‌کند اعتماد به افراد ناشناس در این فضاست، گفت: علی‌رغم حجم وسیع اطلاع‌رسانی و هشدارهایی که از طرف پلیس فتا به کاربران داده می‌شود باز هم افرادی این هشدارها را نادیده گرفته و در دام افراد سودجو گرفتار می‌شوند.

وی هشدارداد: افراد سعی کنند عکس و فیلم‌های خصوصی خود را روی حافظه موبایل و غیره نگهداری نکنند و اگرتلفن همراه آنها عیب فنی پیدا کرد حتما رم آن را جدا کرده و به تعمیرگاه مجاز و قابل اعتماد برای تعمیر مراجعه کنند و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع:ایسنا

درج نظر