لیلا شفاهی: داوران زن هندبال امیدی به شرکت در مسابقات برون مرزی نداشتند

لیلا شفاهی حمایت‌های فدراسیون هندبال را در ارتقا سطح داوری هندبال موثر دانست و گفت: فدراسیون بزرگ‌ترین آرزوی من که شرکت در کلاس‌های بین‌المللی ژاپن بود را برآورده کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

این داور هندبال که قرار است برای نخستین بار در بازی‌های برون مرزی سوت بزند، تصریح کرد: شرکت داوران زن هندبال ایران در مسابقات نانجینگ چین بر داوری بانوان تاثیر بسزایی دارد. تا پیش از این هیچ یک از بانوان داور امیدی به حضور در بازی‌های خارجی نداشتند، اما این اتفاق باعث شد همه امیدوار شوند و تلاش کنند سطح داوری خود را ارتقا دهند تا بتوانند در بازی‌های برون مرزی حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور داوران زن در بازی‌های قاره‌ای بر بازیکنان و تیم نیز تاثیرگذار است و باعث می‌شود سطح تیم از لحاظ داوری و قوانین ارتقا پیدا کند.

شفاهی همچنین با اشاره به تلاش‌های فدراسیون در ارتقا سطح داوری، توضیح داد: هندبال بانوان به خصوص در دو سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و حمایت زیادی نیز از داوران در این حوزه کرده است. فدراسیون با انجام حمایت‌های روحی و مادی و ایجاد امکان شرکت در کلاس‌های بین‌المللی باعث شد که بتوانیم در سطوح بالا سوت بزنیم و اگر تلاش‌های فدراسیون نبود هرگز این اتفاق نمی‌افتاد.

این داور هندبال در پایان خاطر نشان کرد: در سطح آقایان کوبل‌های داوری خوبی داریم و امیدوارم این اتفاق در داوری هندبال بانوان نیز بیفتد و در این حوزه کوبل‌هایی در سطح قاره‌ای و بین‌المللی داشته باشیم. همچنین امیدوارم هندبال بانوان روزی به روی بالاترین سکوها قرار بگیرند، زیرا پتانسیل لازم برای این موفقیت را داریم.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر