بانوی آهنین تسلیم شد

رئیس جمهور برزیل بعد از گذشت سه هفته از ناآارمی های این کشور و با هدف فرونشاندن خشم مردم اعلام کرد که قصد مذاکره با معترضین را دارد.

0

سرویس خبر به دخت/

“دیلما روسف” شب گذشته با اعلام اینکه قصد مذاکره با معترضین را دارد عنوان داشت که از هر وسیله ای برای برقراری نظم در کشور استفاده خواهد کرد.

روسف در سخنان خود گفت : ما نمی توانیم با خشونت هایی زندگی کنیم که موجب سرافکندگی برزیل هستند.

رئیس جمهور برزیل که به بانوی آهنین شهرت دارد در سخنانی که از طریق تلویزیون این کشور پخش می شد عنوان داشت : تمام نهادها و نیروهای امنیتی عمومی باید از طریق قانون با هر گونه خشونت و وحشیگری مقابله کنند.

سخنان روسف در حالی پخش می شد که روز گذشته نیز برزیل شاهد برگزاری تظاهرات مردمی بود و فقط در شهر سائوپائولو به مدت چند ساعت جاده منتهی به فرودگاه بین المللی این شهر از سوی معترضین مسدود شده بود.

از سوی دیگر روز پنجشنبه نیز بیش از یک میلیون نفر از مردم برزیل دست به تظاهرات زده بودند که این بزرگترین تظاهرات اعتراضی در برزیل در ۲۰ سال گذشته محسوب می شود.

تظاهرات مردم برزیل از سه هفته قبل و در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، فساد موجب در دولت و نیروهای پلیس و همچنین خدمات بد عمومی آغاز شد البته اولین تظاهرات به دلیل افزایش قیمت بلیط اتوبوس و مترو بود که بعد از چند روز اعتراضات کاملا رنگ و بوی ضد حکومتی به خود گرفت و آغاز جام کنفدراسیون ها در این کشور با توجه به هزینه های بالای آن موجب شدت یافتن اعتراضات گردید.

منبع:افكارنيوز/ انتهای متن/

 

درج نظر