“رالی ایرانی” تقلیدی ناموفق از شبکه های ماهواره ای

مجموعه ” رالی ایرانی ” خواسته یا نا خواسته تقلیدی از مسابقه های شبکه های ماهواره ای است که شاید یک دهم جذابیت آنها را هم ندارد و برای چندمین بار به اثبات رساند که حضور هنرپیشگان محبوب تضمین توفیق یک فیلم یا مجموعه نیست.

2

سرویس فرهنگی به دخت ؛مریم کیهانی/

مجموعه ” رالی ایرانی ” که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است ، مسابقه ایست که خواسته در ذات خود مهیج و ماجراجویانه باشد. اما به رغم تلاش سازندگان از طرفی و استفاده ابزاری از هنرمندان صاحب نام از طرف دیگر متاسفانه به توفیقی دست نیافته است و برای چندمین بار به اثبات رسید که حضور هنرپیشگان محبوب تضمین توفیق ، اقبال و فروش یک فیلم یا مجموعه نیست، بلکه محتوا مقدم بر این انتخاب است.

مسابقه با هدایت فرزاد حسنی مجری با سابقه رادیو و تلویزیون از تهران آغاز می شود و سه گروه دو نفره از شرکت کنندگان ( هر گروه بطور جداگانه) به محل اسکان که واقع در بهشهر می باشد، می رسند.

سعی شده که با ایجاد تصادف ، درگیری ، برداشتن باطری ماشین ، خالی کردن باک از بنزین ، برداشتن سوئیچ … و اتفاقات از این نوع هیجانی در شرکت کنندگان و متعاقبا مخاطبین ایجاد شود که به اقرار خود آنها بسیار بچگانه و مضحک می نماید . شرکت کنندگان در طول مسابقه باید به دنبال نشانه ها و پاکت های راهنما که مسیر بعدی مسابقه را مشخص می کند، بگردند که این امر نیز به غیر از مزاحمت برای مردم و کلافگی و سردرگمی حاصلی در پی ندارد.

متاسفانه این مجموعه خواسته یا نا خواسته تقلیدی از مسابقه های شبکه های ماهواره ای است که شاید یک دهم جذابیت آنها را هم ندارد و احتمالا سازندگان بدلیل کمبود امکانات و برخی محدودیت ها نتوانسته اند آنطور که باید به بحث سرگرمی و هیجان ماجرا بپردازند.

حضور آقای سعید ابوطالب به عنوان نویسنده و تهیه کننده مجموعه شاید فقط کمک به حفظ حجاب خانم های بازیگر نموده است و اصلا حضور ایشان با صبغه ای که در اذهان دارند در چنین مجموعه ای جای سوال و تامل دارد.

پس ازساخت و تولید چندین اثر که صرفا جنبه سرگرمی برای مخاطب داشت مثل شام ایرانی و … که  اساسا تهی از بار فرهنگی و معرفتی برای جامعه بود و به بعد سرگرمی هم آنطور که باید و شاید در یک قالب جدید پرداخته شده بود، چشمان مان به مجموعه ” رالی ایرانی” روشن!

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)