ده زن نویسنده برتر جهان

ده زن که در نويسندگي توانستند دنيا را شگفت زده كنند

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ده زن که در نويسندگي توانستند دنيا را شگفت زده كنند عبارتند از:

1-جی.کی رولینگ خالق هری پاتر،با فروش 450 میلیون نسخه از کتابش. جی.کی رولینگ قلب و روح و تخیل خوانندگانش را در دنیای شگفت انگیز هری پاتر تسخیر کرد. ایده ای که به گفته خودش در قطاری که با تأخیر از منچستر به سمت لندن می رفت به ذهنش رسید . کتاب های رولینگ بی دلیل پرطرفدار نیست، چرا که دایماً خواننده را درگیر عشق و شجاعت و هیجان می کند.

2-دانیل استیل با فروش 800 میلیون نسخه .داستان های دانیل استیل در ژانر درام و رمان شناخته شده اند. رمان های او 390 هفته به صورت پی در پی در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز به چاپ رسیده و 22 بار در تلویزیون اقتباس شده است.

3- تونی موریسون برنده جایزه نوبل و پولیتزر. تونی موسون رمان نویس، ویراستار و استاد دانشگاه بیشتر برای آثاری چون آبی ترین چشم ها، ترانه سالمون و محبوب (که فیلمی با اقتباس از آن تهیه شده) شناخته شده است. نوبل موریسون و جایزه پولیتزرش نشانه قدرت او در نوشتن تجربه زندگی سیاهان امریکاست.

4-استفانی میر با فروش صد میلیون نسخه از کتابش. فیلمی که براساس رمان مشهور او ساخته شد بالغ بر دو میلیارد دلار فروش داشت. شهرت استفانی میر به دلیل سری کتاب های عاشقانه ـ ومپایری «Twilight» است.

5-مری هیکینگز کلارک.با فروش صد میلیون نسخه. حجم تولیدات این نویسنده عامه پسند در بسیاری از کتابفروشی های بزرگ سرتاسر جهان می تواند قفسه های متعددی را پر کند. فیلم های بسیاری نیز بر مبنای رمان های نه چندان پرقدرت او ساخته شده است که هیچکدام چندان جلب توجه نکرده است.

6-مایا آنجلو. نامزد جایزه پولیتزر و نشنال بوک اوارد. کسی که «پررنگ ترین زندگینامه نویس زن سیاه پوست امریکایی» نامیده شده و تا به حال بیش از 30 مدرک افتخاری و جوایز بی شماری در زمینه ادبیات، هنر و آزادی به او تعلق گرفته است. بیشتر شهرت آنجلو به خاطر شش کتاب زندگینامه اوست.

7-الیس واکر. اولین زن سیاه پوست برنده جایزه پولیتزر و نشنال بوک اوارد عمده شهرت آلیس واکر برای رمان «رنگ بنفش» یعنی همان کتابی که به خاطرش برنده پولیتزر شده است. این نویسنده و شاعر به صورت ملموسی از نژادپرستی و تبعیض جنسی می نویسد..

8- جومپالاهیری جومپالاهیری نویسنده امریکایی هندی تبار، برنده جایزه پولیتزر برای اولین مجموعه داستانش «مترجم دردها» در سال 2000 است. رمان ها و داستان های کوتاه او نگاه دقیق و عمیقی به زندگی روزمره انسان ها دارد. تجربه مردمی شرقی که به امریکا مهاجرت کرده اند و بین فرهنگ ها سرگردانند.

9- جویس کارول اوتس. برنده نشنال بوک اوارد و نامزد جایزه پولیتزر جویس کارول اوتس بعد از اولین کتابش در سال 1963، بیش از پنجاه رمان در زمینه تبعیض جنسی، تبعیض نژادی، خشونت و لایه های تاریک زندگی بشر به چاپ رسانده است. ممکن است از نوشته های او لذت نبرید، اما نمی توانید هوشمندی و دقت و ظرافت آثارش را نادیده بگیرید.

10-ایزابل آلنده. رمان های این نویسنده شیلیایی که عموماً روی زنان لاتین متمرکز است، توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد. رمان های او اغلب در سبک رئالیسم جادویی جای می گیرد و به صورتی افسانه ای از زندگی روزمره مردم حرف می زند. نسبت فامیلی او با سالوادور آلنده رئیس جمهور فقید شیلی نیز به هاله جذاب اطراف زندگی ایزابل آلنده افزوده است./انتهای متن/

درج نظر