برابری حقوق زوج‌های همجنس‌گرا با دیگر زوج‌ها

0

سرویس خبر به دخت/

دادگاه قانون ‌اساسی آلمان امروز رای به برابری مالیاتی زوج‌های همجنس‌گرا با دیگر زوج‌ها داد.

 دادگاه عالی آلمان امروز رای به برابری مالیات‌های زوج‌های همجنس گرا با زوج‌های عادی داد. این اقدام در راستای قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آلمان صورت گرفت.

دادگاه قانون‌ اساسی آلمان در کارلسروهه اعلام کرد که نادیده گرفتن درج همجنس‌گرا بودن زوج‌ها در معافیت‌های مالیاتی‌ آنها نقض حقوق شهروندی آنهاست.

قضات دادگاه کارلسروهه همچنین اتخاذ چنین تصمیمی را معطوف به تصمیم‌گیری آگوست 2001 مبنی بر ایجاد اتحادیه‌های شهروندی برای زوج‌های همجنس‌گرا کرده است.

بنابر رای این دادگاه هر چه زودتر باید حقوق زوج‌های همجنس‌گرا با زوج‌های عادی برابر شود چرا که مبنایی برای تفاوت میان آنها وجود ندارد.

این تصمیم دادگاه در راستای قانونی‌شدن ازدواج همجنس‌گرایان و به معنای امتیاز منفی برای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است که کمتر از 4 ماه آینده باید در انتخابات پارلمانی شرکت کند.

« فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه نیز چندی پیش قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان را امضا کرد. همچنین مجلس عوام بریتانیا نیز به تازگی به قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان در انگلیس و ولز رأی مثبت داد. کامرون امیدوار است که این لایحه به زودی به قانون تبدیل شود و اولین ازدواج هم‌جنس‌گرایان از تابستان سال آینده در این کشور آغاز شود.

تمامی کشورهای اروپا حقوق همجنس‌گرایان را به رسمیت می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند ولی ازدواج در کل اروپا قانونی نیست. در «هلند»، «بلژیک»، «اسپانیا»، «پرتغال»، «ایسلند»، «سوئد» و «نروژ» ازدواج همجنس‌گرایان قانونی و مساوی با ازدواج دگرجنس‌گرایان است.

همچنین همجنس‌گرایان در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به غیر از «ایتالیا»، «یونان»، «رومانی»، «بلغارستان» و «لهستان» حق ازدواج اما با حقوق و مزایای کمتر نسبت به دگرجنس‌گرایان را دارند.

منبع : فارس/ انتهای متن/

درج نظر