زیباترین زن هند در سازمان ملل چه کارها می کند؟

آیشواریا رای باچان، بازیگر مشهور سینمای هند در حال حاضر به اتفاق همسرش آبیشک باچان در آمریکا به سر می برد. این بازیگر سی و نه ساله به عنوان سفیر حسن نیت سازمان «یونی ایدز» برگزیده شد که از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود.

0

سرویس خبر به دخت/

 آیشواریا رای باچان، بازیگر مشهور سینمای هند در حال حاضر به اتفاق همسرش آبیشک باچان در آمریکا به سر می برد. این بازیگر سی و نه ساله که مدتی است هیچ نقشی را در سینمای هند نپذیرفته، به عنوان سفیر حسن نیت سازمان «یونی ایدز» برگزیده شد که از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود.

وظیفه این سازمان بالا بردن آگاهی جهانی نسبت به بیماری ایدز و راه های مقابله با آن و روش های جلوگیری از ابتلا به این بیماری و حمایت های ویژه از مبتلایان به این بیماری است.

به تازگی سازمان یونی ایدز تمرکز خود را روی بیست و دو کشور از جمله هند گذاشته که نود درصد از مبتلایان به ویروس «HIV» را در این کشورها کودکان تشکیل می دهد. به همین منظور هفته گذشته به ملاقات رئیس سازمان ملل، بان کی مون و مایکل داگلاس رفت. آیشواریا رای در راستای روش های جلوگیری از ابتلای این بیماری در کودکان فعالیت خواهد کرد.

رای که سال گذشته برای نخستین بار طعم مادر شدن را چشید در کنفرانسی که در این رابطه با حضور رئیس این سازمان مایکل سیدبه و بازیگر مشهور هالیوود نائومی واتس در مقر سازمان ملل برپا شد، چنین گفت: «برای من همیشه بالا بردن آگاهی جامعه در زمینه سلامتی به ویژه در رابطه با مادر و فرزند، اولویت دااشته است. و حالا به عنوان زنی که به تازگی مادر شده، شخصا با موضوع لذت ها و مراقبت هایی که هر مادری نسبت به فرزندش دارد، می توانم ارتباط برقرار کنم.»

آیشواریا رای باچان متعهد شده است که برنامه های سازمان «یونی ایدز» را کاملا به پیش ببرد. کشور هند به لحاظ آماری از جمله کشورهای پرجمعیتی است که بیماری ایدز و تعداد مبتلایان به ویروس «HIV» در آن زیاد است.

NG های زیادی در هند در زمینه مبارزه با بیماری ایدز و آموزش های راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد. جالب اینکه آیشواریا رای، یکی از مهمترین این NGO ها را به همراه خانواده شوهرش اداره می کند.

منبع : تماشا/ انتهای متن/

 

درج نظر