ابراز نگرانی رئیس فراکسیون زنان مجلس از کاهش تعداد زنان

رئیس فراکسیون زنان مجلس با ابراز نگرانی از کاهش تعداد زنان نماینده در مجلس نهم گفت: عدالت جنسیتی حکم می‌کند رویکرد بهتری را نسبت به جایگاه و حضور زنان در مجلس داشته باشیم.

13

سرويس خبر به دخت/

طیبه صفایی در‌خصوص کاهش ورود زنان نماینده به مجلس نهم اظهار داشت:  مصالح نظام و مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری می‌طلبد زنان حضور پررنگ‌تری را در قوه مقننه کشور داشته باشند؛ چرا که آنها مسائل مرتبط با حوزه زنان و خانواده را به خوبی پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سایر کشورها ۲۰ تا ۳۰ درصد نمایندگان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: اگر در نگرش‌ها و باورهایمان به ضرورت حضور زنان به عنوان نماینده در مجلس اعتقاد داشته باشیم یک سوم لیست مان را به زنان اختصاص می‌دهیم.

صفایی اضافه کرد: تا‌کنون فقط سه زن از شهرستان‌ها به مجلس راه یافته‌اند و بقیه زنان کاندیدا باید در دور دوم با یکدیگر رقابت کنند. آنطور که از شواهد پیداست تعداد زنان در مجلس نهم کمتر می‌شود.

الهام امین زاده استاد حقوق بین‌الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران هم در اظهار نظری  با ابراز نگرانی از کاهش تعداد نمایندگان زن در مجلس گفت: ما در مجلس هفتم و هشتم شاهد کاهش تعداد نمایندگان زن از 13 به 8 نفر بودیم، که در کشور پیشرفته‌ای همانند ایران ما باید شاهد حضور گسترده‌تر زنان در پست های مدیریتی و نمایندگی باشیم.

یادآوری می شود که الهام امین زاده و طیبه صفایی از کاندیداهای  راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که از حوزه تهران در رقابت های انتخاباتی شرکت می کنند. /انتهاي متن/

نمایش نظرات (13)