ظرفیت بالای زنان در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی

نماینده بانوان عشایر در شورای عالی بسیج عشایر خراسان جنوبی از وجود ۳۹ هزار بانوی عشایر در استان خبرداد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ زن در بسیج عشایری استان سازماندهی شده‌اند.

0

 

سرویس خبر به دخت/

زهرا دادار در مجمع بسیج عشایر خراسان جنوبی اظهارکرد: بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارای ظرفیت‌های بالایی هستند.

وی از وجود 39 هزار بانوی عشایر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار و 500 نفر در 17 پایگاه بسیج سازماندهی شده‌اند.

نماینده بانوان عشایر در شورای عالی بسیج عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از افراد پس از استخدام دستگاه‌های دولتی در مناطق خدمتی عشایرنشین درخواست انتقالی می کنند، بیان کرد: سهمیه‌ای برای استخدام قشرهای توانمند عشایر نشین در نظر گرفته شود.

دادار با اشاره به توانایی و سهم بانوان عشایر در زمینه تولید ملی، تاکید کرد: تشکیل شرکت تعاونی‌های بانوان عشایر در این زمینه بسیار کمک کننده است.

وی همچنین با اشاره به جمعیت 30 هزار نفری بانوان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و زیرکوه خواستار راه اندازی سه حوزه مقاومت بسیج در این شهرستان‌ها شد.

دادار عدم وجود خانه‌های بهداشتی در مناطق پر جمعیت عشایری را از دیگر مشکلات این قشر جامعه برشمرد و یادآورشد: بعد مسافت زیاد، امکان دسترسی این افراد را به مراکز بهداشتی شهری با مشکل مواجه کرده است.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

 

درج نظر