شریک جنسی تمرین طلاق است نه ازدواج

آیا واقعا داشتن شریک جنسی پیش از ازدواج کمک می کند که جنس مخالف را بهتر بشناسیم؟ گری چیمن مشاور خانواده با تجربه، این حرف را قبول ندارد. به نظر او شریک جنسی داشتن راه طلاق و نه ازدواج را را برای افراد باز می کند.

2

سرویس سلامت به دخت؛دکتر شریفه جعفری/

در جامعه سنتی، ارتباط جنسی قبل از ازدواج  بسیار کم و برای بسیاری اصلا وجود نداشت.جامعه زنان و مردان و شاید دنیای آنها از هم کاملا جدا بود. حتی برای ازدواج یک نگاه و یک نظر دیدن کافی به نظر می رسید(آن هم بیشتر برای پسرها مطرح بود نه دخترها). بعد از ازدواج هم نظر بر سازگاری و تحمل بود.

اما در روزگار ما اکثریت مردم پذیرفته اند که زن و مرد هر دو می توانند در اجتماع حضور یابند و در محیط های مختلط فعالیت و حد و حدودی را رعایت نمایند. در مورد ازدواج هم پذیرفته اند که شناخت دختر و پسر قبل از ازدواج به انتخاب همسر مناسب و خوشبختی در طرف کمک خواهد کرد.

در محیط های امن و مناسب فرصت گفت و گو و شناخت بیشتر فراهم می شود. به این ترتیب مهارت های ارتباطی و اجتماعی تقویت خواهد شد. همان طور که شناخت نسبت به افراد دور و بر، همکلاسی ها  و همکاران کسب می شود با جنس مخالف هم آشنایی و شناخت به دست خواهد آمد.

ارتباط جنسی

 در این میان بعضی تصور می کنند که همان طور که سروکار داشتن با افراد مختلف، موجب شناخت روحیات دیگران و تقویت مهارت های ارتباطی، اجتماعی و حتی زندگی زناشویی می شود، انتخاب شریک جنسی هم کمک می کند تا در زندگی زناشویی موفق تر باشند.

در کشور ما در این مورد تحقیقی انجام نشده و اگر هم انجام شده در اختیار عموم قرار نگرفته است.

دکتر گری چپمن gary chapman مشاور خانواده معروفی است که بیش از سی سال تجربه مشاوره دارد. کتاب معروف او به نام “پنج زبان عشق” و همینطور کتب متعدد دیگرش به زبان فارسی ترجمه شده است. او می نویسد که بعضی فکر می کنند که تجربه شریک های متعدد جنسی به خوشبخت شدن بعد از ازدواج کمک می کند. وی به تحقیقاتی در این مورد استناد کرده و نظری عکس دارد. طبق این تحقیقات کسانی که شریک جنسی متعدد داشته اند و تصور می کنند که با این کار شناخت و اطلاعات بیشتری نسبت به ازدواج و جنس مخالف پیدا کرده و در ازدواج موفق تر عمل می کنند، اشتباه می کنند. هنگام بروز مشکلات خیلی آسان تصمیم به جدایی و خارج شدن از زندگی مشترک می گیرند، زیرا قبلا تصمیمات مشابهی گرفته و به آسانی این راه را انتخاب کرده اند.

حال آن که ازدواج و زندگی مشترک برای همه زوج ها مسائل و مشکلاتی در بر خواهد داشت و آن چه کمک می کند که کوله بار خود را از تجربیات موفق پر کنند و از این مسائل و چالش ها پیروز بیرون بیایند، کسب مهارت حل مسئله و شناخت ویژگی های زندگی زناشویی است. زندگی مشترک بدون فراز و نشیب نخواهد بود و آنچه موجب می شود دو طرف بتوانند اختلافات خود را به توافق تبدیل کنند آمادگی برای پذیرش تفاوت ها و مهارت های مختلف از جمله حل مسئله ، گفت و گو، مذاکره برای حل اختلاف و توانایی هایی از این دست است.

 / انتهای متن/

 

نمایش نظرات (2)