چرا ۳میلیون زوج ایرانی پدرومادر نمی‌شوند؟

بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور تنها به خاطر هزینه های سنگین درمان ناباروری، مجبورند در رویای شیرین پدر و مادر شدن، روزگار سپری کنند. در حالی که سازمان های بیمه گر همچنان از پوشش خدمات درمانی و دارویی ناباروی امتناع می کنند و حاضر نیستند این خدمات را حمایت کنند.

0

سرویس خبر به د خت/

گزارش ها و بررسی ها در کشور نشان می دهد که در حدود ۱۵ درصد زوج های جوان ایرانی نابارور هستند که عددی در حدود ۳ میلیون زوج را شامل می شود. این در حالی است که هر سال در حدود ۱۵۰ هزار نفر به تعداد زوج های جوان نابارور در کشور افزوده می شود.

دکتر عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان ناباروری در کشور، گفت: نبود مدیریت قوی و کارآمد و همچنین عدم حمایت بیمه‌ها، هزینه‌های درمان ناباروری را چندین برابر کرده است.

وی با کمرشکن خواندن هزینه‌های درمان ناباروری برای بیماران کمرشکن، افزود: با وجود پیشرفت های چشم‌گیر پزشکی در حوزه درمان ناباروری اما هنوز نتوانسته‌ایم خدمات خوبی را به بیماران عرضه کنیم و به آنها در پرداخت هزینه‌های درمان یاری رسانیم.

فتاحی با تاکید بر اینکه پژوهشکده رویان از بهترین مراکز درمانی دنیا محسوب می‌شود، گفت: امروزه هزینه‌های درمان برای بیماران نابارور بسیار سنگین است و متاسفانه در حوزه سلامت این گرانی‌ها بسیاری از مردم را به خط فقر ‌کشانده است چراکه در هر بخشی از بهداشت و درمان هزینه‌ها چندین برابر شده است.

وی با اظهارتاسف از اینکه سازمانهای بیمه گر خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دهند، افزود: اکثر تجهیزات، داروها و مواد مصرفی در امر درمان ناباروری در کشور، وارداتی است و همین مسئله باعث شده با توجه به روند رو به افزایش نرخ ارز در یک سال گذشته، شاهد افزایش قیمت داروها و تجهیزات مورد نیاز در امر درمان ناباروری در کشور باشیم.

رئیس انجمن علمی و تخصصی باروری و ناباروری ایران، از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: میزان هزینه درمان ناباروری در کشورمان، بستگی به سیکل درمان دارد اما حداقل ۳ میلیون تومان هزینه دارد که می تواند بیشتر هم باشد.

جهان نيوز/ انتهای متن/

درج نظر