“پارک بانوان” شهریور ماه آماه تحویل به بانوان کرمانشاهی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه بیشتر از نیمی از کارهای احداث پارک بانوان کرمانشاه انجام شده است، از تحویل این پارک به بانوان کرمانشاهی در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

نسرین بهادری با اشاره به رشد روز افزون و توسعه شهرها، گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی و نوع تفریحات انسان ها در جامعه امروزی، استفاده از اماکن تفریحی از جمله نیازهای روانی انسان های امروزی می باشد.

وی این نیاز انسان را با توجه به عواملی همچون جنسیت، سن، جغرافیای محل زندگی و فرهنگ افراد متفاوت دانست و اظهار کرد: نیاز یک کودک در این زمینه با یک فرد بالغ و همچنین نیاز یک مرد با زن در این خصوص متفاوت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه ایجاد یک مجتمع فرهنگی و اجتماعی ویژه زنان محصور با حصار سبز طبیعی و یا مصنوعی و یا ترکیبی از این دو به منظور ایجاد محیطی امن و محصور برای تعاملات اجتماعی و اقدامات تفریحی زنان و کودکان (دختران و پسران زیر پنج سال) را تعریف اصلی پارک بانوان بیان کرد.

وی تاکید کرد: زنان حق دارند با توجه به شأن و جایگاهی که دارند علاوه بر استفاده از فضاهای شهری مشترک، مکان ها و فضاهای ویژه شهری را نیز به خود اختصاص دهند.

بهادری ایجاد امنیت برای زنان، توجه به مسائل اوقات فراغت، بهبود امکانات ورزشی، توجه به بهداشت و سلامت روانی و جسمانی، کارآفرینی برای برخی، آموزش و پرورش و ارتقاء سطح فرهنگی زنان و همچنین تحکیم بنیان خانواده و توجه به امر حجاب و عفاف را از جمله ضروریات ایجاد پارک بانوان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: پارک بانوان مختص کشورهای اسلامی نبوده و در بسیاری از کشورهای دنیا این پارک به منظور ایجاد یک محیط امن تفریحی برای زنان احداث شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک پارک بانوان فعال در سطح استان و در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد، گفت: متاسفانه در حال حاضر حتی یک پارک بانوان در سطح کلانشهر کرمانشاه وجود ندارد.

بهادری افزود: سال گذشته استارت احداث اولین پارک بانوان شهر کرمانشاه زده شد و در حال حاضر نیز زیر ساخت‌های آن آماده گشته و اعتباراتی که تاکنون به این پروژه اختصاص یافته هزینه شده است و به طور قطع شهریور ماه این پارک تحویل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اولین پارک بانوان شهر کرمانشاه در محل بوستان شاهد در حال احداث است.

منبع:ايسنا/انتهای متن/

درج نظر