زنان چاق بیشتر در معرض خواب رفتگی دست قرار دارند

خواب رفتگی دست ها عارضه اي است که در زنان بالای 40 سال بیشتر مشاهده می شود.

0

سرویس خبر به دخت/

دکتر فریدون لایقی فوق تخصص جراحی ترمیمی دست در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: خواب رفتگی دست که اکثرا در انگشت شصت اشاره و انگشت سوم پدید می آید و همچنین این عارضه در خانم های ایرانی بیشتر بروز می کند اين عارضه به دليل تحت فشار قرار گرفتن عصب داخل کانال مچ دست ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: اعتقاد اکثر افراد بر این است که عارضه خواب رفتگی دست در افراد به خاطر کارهای زیاد وسنگین است ولی باید به این نکته اشاره کرد که این بیماری دلیل ژنتیکی نیز دارد.

لایقی اظهار داشت: خانم هایی که دارای اضافه وزن که پوست سفيد دارند بیشتر مورد تهدید این بیماری و عارضه هستند و این عارضه در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان است.

وی تصریح کرد: درمان این بیماری در مراحل اولیه بدون عمل جراحی صورت می گیرد به صورتی که شبها از مچ بند استفاده می کنند تا مچ دست در خواب خم نشوند و همچنین ورم دست هنگام شب کمتر است و بستن این مچ بندها از آن جلوگیری می کند. گفتني است نرمش هایی هم برای درمان به بیمار پیشنهاد می شود.

وی در خصوص درمان در مراحل پیشرفته تاکید کرد: در مراحل پیشرفته گرفتگی اعصاب دست و در نتیجه خواب رفتگی با اعمال جراحی و برداشتن فشار از روی دستها انجام می شود ودر صورت امتناع از عمل جراحی انگشتان دست دچار بی حسی دائم شده و عضلات شصت به لاغری پیش می روند.

وي اذعان داشت: عمل جراحی درمانی نسبتا قطعی است و در موارد محدود امکان برگشت آن وجود دارد.

وی در پایان به افراد دچار این عارضه توصیه کرد: انجام کارهای سنگین به مبتلايان به این بیماری توصیه نمی شود و اين افراد در اولین فرصت به متخصص مربوط مراجعه کنند.

منبع:پيك خبر/ انتهای متن/

درج نظر