دلیل بسیاری از مشکلات، نا آگاهی زنان از جایگاه شان است

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: مادر یک مربی است و باید همانند یک مربی به او احترام گذاشته شود، این در حالیست که بسیاری از مشکلات به علت ناآگاهی از جایگاه و نقش زنان در جامعه به وجود می‌آید.

0

سرویس خبر به دخت/

آذر نظری افزود: لازم است زنان ارزش‌های خود را بشناسند و رشد دهند چرا که مادر و همسر خوب بودن دارای ارزش زیادی است.

وی زنان را مظهر رحمت، دوستی، مهربانی و عاطفه دانست و با تاکید بر اینکه زنان باید به این ویژگی‌های خود افتخار کنند، اظهارکرد: زنان به علت برخورداری از این ویژگی‌ها قدرت بسیار زیادی دارند و نباید خود را دست کم بگیرند، چرا که برخورداری زنان از این ویژگی‌ها باعث می‌شود که هم خانواده به رشد و تعالی برسد و هم جامعه و در بسیاری از موارد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیز موثر است.

نظری در ادامه با بیان اینکه زنان و مردان از نظر روحی و عاطفی با یکدیگر یکسان نیستند، افزود: زنان از نظر محبت و رحمت قوی‌تر از مردان هستند و خداوند زنان را دوست داشته که چنین قدرتی را به آنها داده است.

راه‌های احیای جایگاه مادری و همسری زنان

وی با ابراز تأسف از اینکه تبلیغات سوء کشورهای غربی و فرهنگ نادرستشان بر زنان ایرانی تاثیرگذاشته و آنان از این ویژگی‌های خود غافل شده‌اند بر احیاء جایگاه زنان در این شرایط تأکید کرد و درباره راه‌های احیای جایگاه مادری و همسری زنان، گفت: وزارت آموزش و پرورش، مبلغان مذهبی، روحانیون و رسانه‌های جمعی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و در میان رسانه‌های جمعی، صدا و سیما می‌تواند تاثیر زیادی در احیای این جایگاه داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران تاکید کرد: لازم است مردان به ارزش همسری و مادری زنان خود واقف شوند وآنان را در خانواده تکریم کنند؛ چرا که فرزندان نیز با دیدن رفتار پدر خود پی به جایگاه مادرشان می‌برند.

نظری در پایان با اشاره به مبانی دین اسلام در زمینه زنان گفت: از نظر مبانی دینی بسیار قوی هستیم و در دین اسلام به شرایط خانه و خانواده توجه ویژه‌ای شده است. مادر می‌تواند نقش زیادی در سلامت خانواده ایفا کند و از این طریق می‌تواند بر سلامت جامعه نیز تاثیر بگذارد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر