حضور بین‌المللی بسکتبال بانوان در تیم‌های شهرستانی تاثیری ندارد!

سرمربی تیم بسکتبال بانوان حجاب شیراز با اشاره به این که حضور تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات بین‌المللی تاثیر چندانی در پیشرفت تیم‌های باشگاهی و شهرستان‌ها نخواهد گذاشت، اظهار کرد: بانوان بسکتبالیستی که در تیم‌های باشگاهی شهرستان بازی می‌کنند هر قدر هم پیشرفت داشته باشند امکان چندانی برای حضور در سطح ملی نخواهند داشت!

0

سرویس خبر به دخت/

نرگس رستمی با بیان این که حضور تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات بین‌المللی می‌تواند تاثیر مثبتی در بسکتبال بانوان داشته باشد، تصریح کرد: این اثر مثبت تنها به بازیکنان سطح ملی است که به آن ها انگیزه می‌دهد از سطح محدود بازی‌های داخلی فراتر روند اگر چه داشتن این پوشش خاص اثرات منفی از لحاظ نیروی بدنی و نحوه بازی نیز بر آن ها خواهد گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به عنوان یک مربی تیم شهرستانی نفع چندانی از این جریان نخواهد برد، خاطر نشان کرد: تیم ملی بسکتبال بانوان در حال حاضر از بازیکنان تهرانی و چند بازیکن بسیار شاخص شهرستانی تشکیل شده است و بازیکنان تیم‌های شهرستانی با توجه به این که نه از اسپانسر برخوردارند و نه در مسابقات چندانی شرکت می‌کنند امید چندانی به پیشرفت و ورود به تیم ملی را ندارند.

رستمی همچنین با بیان اینکه سال‌هاست تمام هزینه‌های تیمش را خود به عهده گرفته است، ادامه داد: از سالی که مربی این تیم شده‌ام تمام هزینه‌های آن را خودم پرداخت می‌کردم و هرگز اسپانسر ثابتی نداشته‌ام سال گذشته به دلیل فشار مالی از خود بازیکنان خواستم هر کدام بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند که همین امر سبب شد تعدادی از بازیکنان خوب را که توان پرداخت این هزینه‌ها را نداشتند را از دست بدهم.

رستمی با اشاره به این که یکی از مربیان بسکتبال ایران است که از سال 65 در این حوزه فعالیت می‌کند، تاکید کرد: 30 سال است که در این حوزه به نحو احسن تلاش می‌کنم در حالی که هرگز قراردادی نداشته و پولی دریافت نکرده ام، بازیکنان تیم هم هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و تنها چند تیم بسکتبال بانوان در ایران است که بازیکنان و مربیان آن از این طریق درآمدی دارند.

وی ادامه داد: در بازی‌های لیگ سال گذشته با کمترین هزینه‌ها سفر کردیم و از محل اسکان و وسایط نقلیه مناسب بی‌بهره بودیم و با این شرایط نمی‌توان انتظار آن را داشت که بازیکنان مقابل تیم‌هایی با شرایط متفاوت بازی خوبی را ارائه دهند این در حالی است که فدراسیون کمک چندانی از این جهت به تیم‌های بدون اسپانسر نمی‌کند.

رستمی با بیان این که فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی در سطح کلان دارد، توضیح داد: فدراسیون بسکتبال در سطح کلان تلاش می‌کند تمام مسابقات لیگ برتر و دست یک و دو را برگزار کند در حالی که در بطن بسکتبال بانوان تیم‌ها با مشکلات اساسی و بسیاری روبرو هستند.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر