آیا جامعه ایران پذیرای سایت‌های همسریابی است؟

یک روانشناس بالینی با اشاره به انجام مقدمات راه‌اندازی سایت‌های همسریابی از سوی وزارت ورزش و جوانان، گفت: اکنون زمانی مناسبی برای راه‌اندازی سایت‌های همسریابی در ایران نیست.

0

سرویس خبر به دخت/

جمشید کمایی اظهارکرد: فرایند مشاوره، فرایندی کمکی، پشتیبانی و خدماتی است و مشاور به جای فرد تصمیم نمی‌گیرد؛ بلکه او را در انتخاب ملاک‌های مناسب ازدواج راهنمایی کرده و فرد را از لحاظ رشد اجتماعی و دارا بودن آمادگی لازم برای ازدواج مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی افزود: روند فعالیت‌ سایت‌های همسریابی مبنی بر انتخاب فرد مناسب توسط مشاور و معرفی وی به فرد متقاضی نه تنها در حوزه‌ وظایف مشاوره خانواده و یا روان‌شناس نمی‌گنجد، بلکه بررسی مسایلی مانند علایق طرفین از طریق این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست.

کمایی با عدم تایید سایت‌های همسریابی تصریح کرد: ازدواج‌هایی که از طریق سایت‌های همسریابی انجام می‌گیرد، چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ فرهنگی، امکان ایجاد مشکل برای مراکز مشاوره را در پی خواهد داشت چرا که فرد در صورت مواجهه با مشکل پس از ازدواج، مشاور را مسئول می‌داند. همچنین فرهنگ سنتی بعضی از خانواده‌های ایرانی آمادگی پذیرش چنین ازدواج‌هایی را نخواهد داشت.

این روان‌شناس بالینی گفت: به منظور اجرای چنین طرحی بهتر است سایت همسریابی زیر نظر دولت و یا یک سازمان رسمی و به صورت معدود در شهرهای بزرگ با قابلیت‌های فرهنگی به طور امتحانی اجرا شود، سپس در صورت نتیجه دادن طرح، می‌توان با حل مشکلات حقوقی و اجتماعی آن، وارد حوزه مشاوره شد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر