مفتی‌مصری:ازدواج با زن شیعه‌حرام‌ است!

وی در خطبه ی روز جمعه ی خود در مسجد “التابعین” قاهره با آوردن نام مذهب حقه ی تشیع در کنار بهائیت، اظهار داشت: ازدواج با زنان شیعه ی رافضی و بهایی حرام است زیرا همگی کافر و بودایی هستند؛ اما ازدواج با زنان اهل کتاب خواه یهودی یا مسیحی جایز است! وی این اظهارات خود را هنگام بحث و توضیح انواع ازدواج های حرام بیان داشت.

0

سرویس خبر به دخت/

“ابوبکر الحنبلي” یکی از اعضای شورای موسوم به “شورای علمای مصر” در یک سخنرانی ، ازدواج با زنان شیعه را حرام اعلام کرد و افزود: زن شیعه کافر و چون یک بودایی است.

وی در خطبه ی روز جمعه ی خود در مسجد “التابعین” قاهره به آوردن نام مذهب حقه ی تشیع د رکنار بهائیت، اظهار داشت: ازدواج با زنان شیعه ی رافضی و بهایی حرام است زیرا همگی کافر و بودایی هستند؛ اما ازدواج با زنان اهل کتاب خواه یهودی یا مسیحی جایز است! وی این اظهارات خود را هنگام بحث و توضیح انواع ازدواج های حرام بیان داشت.

گفتنی است شیعه هراسی در مصر مدتی است به اوج خود رسیده است به نحوی که چندی پیش “محمود حامد” سخنگوی جریان جوانان شیعی مصر طی سخنانی ضمن محکوم کردن افزایش حملات به تشیع در این کشور اعلام کرد: عامل این گونه حملات و سازماندهی به آنان فقط سلفی ها هستند، وی افزود: سلفی ها چون عروسکی در دست سعودی هستند و مذهب وهابی سعودی را در مصر پیاده کرده و طبق آن عمل می کنند، و این موضوع را در سرکوب شیعیان به خوبی به نمایش گذاشته اند.

در همین راستا “نوار عثمان ” از فعالان سیاسی مصر در سخنانی می گوید:” سال های سال است که شیعیان در این کشور رفت و آمد می کنند و هیچ مشکلی هم پیش نیاورده اند اما حالا که افراطیون سلفی در رأس امور مصر قرار گرفته اند، شیعیان به یکباره مشکل ساز شده اند! به نظر من چنین ادعایی اصلاً منطقی نیست”

منبع:مشرق نيوز/ انتهای متن/

درج نظر