منابع مالی افزایش مرخصی «زایمان زنان و پدران» تامین شد

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: مرخصی 9 ماهه زایمان زنان و دو هفته‌ای پدران در هیأت وزیران تصویب شده و لازم است در مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را پشت سر بگذارد. بنابراین تا پیش از تصویب نهایی موضوع توسط مجلس و شورای نگهبان، مرخصی زایمان زنان همچنان شش ماه است.

0

سرویس خبر به دخت/

پروین هدایتی افزود: مصوبه مرخصی زایمانی که در اسفند91 تصویب و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، تبصره لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت بود که افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه را نمایندگان مجلس در قالب تبصره‌ای به این لایحه افزوده بودند و پس از تصویب در صحن مجلس، به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا با توجه به عدم پیش بینی محل تأمین بارمالی اجرای آن، لایحه را برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

وی ادامه داد: دولت موضوع افزایش مرخصی زایمان را درلایحه اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» پیش بینی کرده است، البته سابقه قانونی مرخصی زایمان از سال 74 نیز در همین قانون بوده است.

هدایتی اظهار کرد: مراحل تصویب این لایحه در کمیسیون اصلی و فرعی دولت طی و درهیأت وزیران مطرح و مصوب شده است، ضمن اینکه منبع تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان در آن پیش بینی شده و ضروری است لایحه «ترویج تغذیه با شیرمادر» در مجلس شورای اسلامی نیز مراحل تصویب را بگذراند تا پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان، ابلاغ و اجرایی شود.

 منبع:ايسنا/انتهای متن/

درج نظر