برندگان جایزه «روزنامه‎نگار شجاع زن» در سال 2013

«بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان» جایزه «روزنامه‎نگار شجاع زن» را امسال (2013) به سه روزنامه‌نگار به نام‌های «نجیبه ایوبی» از افغانستان، «نور کلز» از سوریه و «بوفا فورن» از کامبوج می‎دهد.

0

سرویس خبر به دخت/

این بنیاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سه روزنامه‌نگار را به دلیل شجاعت‌شان برای کار در محیط های پرخطر و تهدید کننده به عنوان برندگان جایزه امسال برگزیده است.

این بنیاد که مقر آن در واشنگتن است، هر ساله این جایزه را به سه زن برگزیده از بین تعداد زنان بیشماری که برای گرفتن این جایزه نامزد می‌شوند، اعطا می‌کند.

نجیبه ایوبی، رییس یک گروه رسانه‎ای در کابل است و این رسانه شامل گروهی از رسانه‌های چاپی، رادیویی و آنلاین می‎شود.

ایوبی می‌گوید: در افغانستان، کار کردن در اجتماع خودش یک چالش جدی است، اما وقتی شما زن هستید و روزنامه نگار هم هستید، این چالش دو برابر می شود. من در 11 سال اخیر که در کار روزنامه‌نگاری به عنوان شغل اولم مشغول بوده‌ام با تهدیدهای مختلفی مواجه شدم.

وی می‌افزاید: ما همیشه پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کنیم و یا افرادی رو در رو و به روش‌های مختلف ما را تهدید می‌کنند. همواره از طریق نامه، ایمیل و تماس‌های تلفنی در مورد گزارش‌هایی که با موضوعات بی‌عدالتی‌، فساد و گزارش‌های تحقیقی منتشر می‌کنیم، تهدید می‌شویم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راپلر در فیلیپین، نور کلز 25 ساله نیز خبرنگار عکاس در سوریه است که از مناطق درگیری، عکس‎های خبری تهیه می‌کند. بوفا فورن نیز 29 ساله و اهل کامبوج و خبرنگار روزنامه «کامبودیا» است.

بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان از سال 1991 میلادی به روزنامه‌نگاران شجاع زن جایزه می‌دهد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

 

درج نظر