ارائه لباس با الگوی ایرانی اسلامی و قیمت مناسب به دانشجویان

بر اساس این قرارداد، دانشگاه الزهرا(س) مکانی درون دانشگاه برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس دانشجویی در نظر می گیرد، در این نمایشگاه لباس هایی با شاخص های الگوی اسلامی ایرانی و هویت دینی و بومی در معرض دید دانشجویان تمام دانشگاه ها قرار داده می شود و با قیمت مناسب به فروش می رسد.

1

سرویس خبر به دخت/

مدیر بخش دانشگاهی بنیاد ملی مد و لباس از امضای تفاهم نامه طرح لباس دانشجویی ” پرنیا ” توسط این بنیاد و دانشگاه الزهرا (س) خبر داد و به برخی جزئیات اجرای این طرح اشاره کرد.
فاطمه بلغانی جزئیات امضای تفاهم نامه طرح لباس دانشجویی ” پرنیا ” میان بنیاد ملی مد و لباس وزارت ارشاد و دانشگاه الزهرا (س) را اعلام کرد و گفت: این تفاهم نامه روز دوشنبه با حضور برخی مسئولان بنیاد ملی مد و لباس در دانشگاه الزهرا (س) صورت گرفت، مدت زمان اعتبار تفاهم نامه مذکور میان دانشگاه و بنیاد برای 5 سال قید شده است.
وی با بیان اینکه این لباسها ابتدا باید از سوی هیأت داوری تایید شده باشند، ادامه داد: بر اساس این قرارداد، دانشگاه الزهرا(س) مکانی درون دانشگاه برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس دانشجویی در نظر می گیرد، در این نمایشگاه لباس هایی با شاخصهای الگوی اسلامی ایرانی و هویت دینی و بومی در معرض دید دانشجویان تمام دانشگاه ها قرار داده می شود و با قیمت مناسب به فروش می رسد.
به گفته وی این لباس ها با قیمت تمام شده در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و دانشگاه الزهرا(س) هیچ نفع مادی از فروش این لباس ها نمی برد، درآمد حاصل از فروش نیز برای امور فرهنگی مصرف می شود.
مدیر گروه زنان و خانواده در دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه اعلام جزئیات طرح لباس دانشجویی “پرنیا “، به فروش این لباس ها در مکان های خارج از دانشگاه از جمله احتمال فروش در فروشگاه هایپر مارکت اشاره کرد.
به گفته وی، یک شورای سیاستگذاری میان بنیاد و دانشگاه تشکیل شد که در خصوص ارائه لباس ها به نمایشگاه تصمیم گیری می کند.
به گفته این مقام مسئول، نزدیک به 50 دانشگاه کشور از جمله دانشگاه آزاد و موسسات غیردولتی خواستار اجرای طرح پرنیا هستند که به زودی با این دانشگاه ها هم رایزنی خواهد شد تا طرح پرنیا در دانشگاه های دیگر کشور گسترش یابد.
دبیر شورای حجاب و عفاف وزارت علوم در ادامه از حمایت مالی سه وزارتخانه علوم، کشور و ارشاد از این طرح خبر داد و به راه اندازی نمایشگاه های دائمی مد و لباس در طرح پرنیا در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: به منظور راه اندازی نمایشگاه های دائمی در محیط های دانشگاهی، ابتدا نیاز به دریافت برچسب شیما ( شناسه یکپارچه مد و لباس ) است، پس از آن طرح های افراد به تولید انبوه می رسد.
مدیر بخش دانشگاهی بنیاد ملی مد و لباس، همچنین از ارائه این لباس ها در خارج تهران و حتی ایران خبر داد.

منبع:مشرق نیوز/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)