اخراج دختر۴ساله از مهدكودك به دليل حجاب

در پي موج اقدامات اسلام ستيزي در كشورهاي جهان و جلوگيري از حضور بانوان محجبه در محيط‎ هاي اداري و آموزشي، اين بار نوبت به كشور هند رسيد. مهد كودكي در ايالت “آسام” اين كشور در اقدامي عجيب، از ادامه تحصيل دختر بچه چهار ساله شيعه كه داراي حجاب بود، جلوگيري واو اخراج كرد. گفتني است كه بالغ بر ۵۰ ميليون نفر از جمعيت مسلمانان هند را شيعيان تشكيل مي‌دهند.

0

سرویس خبر به دخت/

در پي موج اقدامات اسلام ستيزي در كشورهاي جهان و جلوگيري از حضور بانوان محجبه در محيط‎ هاي اداري و آموزشي، مهد كودكي در كشور هند، در اقدامي بسيار عجيب، از ادامه تحصيل يك دختر چهار ساله شيعه به دليل پوشيدن مقنعه در اين فضاي آموزشي جلوگيري كرد.

ير اساس اين گزارش، «فاطمه بي‎بي» دختر چهار ساله و شيعه هندی است كه ديروز ـ دوشنبه دوم ارديبهشت ـ در یکی از ایالات اين کشور به نام “آسام” واقع در شمال شرقی هند، به خاطر داشتن حجاب از مهد كودك اخراج شد.

مديران مهدكودك دولتی “كريستو جيوتي”، دو هفته پیش در دفترچه فاطمه‎ي چهار ساله، يادداشتي را براي پدر و مادر وي گذاشته و هشدار داده بودند که اگر وي مجددا با مقنعه در مهدك كودك حضور پيدا كند؛ به هيچ عنوان اجازه حضور در اين فضاي آموزشي را به وي نمي‎دهند.

به گزارش خبرنگار ابنا، پدر و مادر این کودک قصد دارند در دادگاه عالی “گوهاتی” شکایت‎نامه‎اي را عليه اين مهد كودك تنظيم کنند.

مادر اين كودك در گفتگو با شبكه تلوزيوني “تاميز” هند تاكيد كرد: من دخترم را فقط در مهدكودك با پوشش حجاب نمي‎فرستادم. فاطمه در مهماني، سفر و هنگام بازي نيز داراي حجاب است.

شايان ذكر است، جمعيت مسلمانان هند به حدود ۲۰۰ ميليون نفر مي‌رسد كه از اين ميان بالغ بر ۵۰ ميليون نفر را شيعيان تشكيل مي‌دهند. از اين نظر پس از كشور ايران، هند با ۵۰ ميليون شيعه، دومين كشور داراي جمعيت شيعه در جهان است.شهرها و روستاهای فراوانی که تعداد قابل ملاحظه جمعیت آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند در هند وجود دارد.

منبع:مشرق نيوز/ انتهای متن/

درج نظر