عملکرد دولت دهم در حوزه زنان رضایت بخش نیست

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت دهم در حوزه زنان نسبت به دولت نهم رضایت بخش نیست چراکه بیشتر کارها تحقیقاتی و پژوهشی بوده است و شاهد کارهای عملیاتی و اجرایی مهمی نبودیم.

 سرویس خبر به دخت/ 

 

شهلا میرگلوبیات در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: عملکرد دولت در حوزه زنان بیشتر معطوف به عملکرد ستاد ملی زن و خانواده و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

وی افزود: اقداماتی در دولت نهم در حوزه زنان صورت گرفت، اما در دولت دهم عملکرد دولت در حوزه زنان ضعیف‌تر بود به عنوان مثال قانون بیمه زنان خانه‌دار هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حوزه زنان می‌توان به اشتغال زنان یا حمایت از زنان سرپرست خانوار و یا زنان بدسرپرست اشاره کرد که می‌توانستند در مورد آن کار کنند و به نتایج خوبی برسند، اما بیشتر فعالیت آن ها در حد کارهای مطالعاتی بوده است.

بیات ادامه داد: کار اجرایی در دولت دهم به طوری‌که بخواهیم بگوییم این کار را به طور مشخص مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام داده است نمی‌توانم نام ببرم و با اینکه مرکز بودجه خوبی هم داشته است و می‌توانست کارهای خوبی را انجام دهد اما این کارها و طرح‌ها عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: قوانینی بود که مرکز زنان می‌توانستند زودتر به مجلس ببرند و به تصویب برسانند و آن را اجرایی کنند و اینها همه یک درایت خاصی را لازم دارد چرا که بهتر است کارها در این حوزه عملیاتی و اجرایی باشد نه پژوهشی.

این عضو فراکسیون زنان خاطر نشان کرد: به عنوان مثال برای قوانینی که ردیف بودجه مشخصی ندارد می‌توانستند از دولت بودجه جذب کنند و چیزی که باید شاخص باشد در دولت دهم ندیدم و انشاءالله که در دولت یازدهم افرادی که سمت‌ها و جایگاه‌ها را می‌پذیرند بتوانند مدیران اجرایی خوب و قوی باشند و بتوانند عملکردی داشته باشند که بتوانیم خروجی کار آن ها را ببینیم.

بیات افزود: در ارتباط با اشتغال بانوان نیز اقداماتی که انجام شد معطوف به اقدامات دولت نهم بود و در خصوص وام‌هایی نیز که پرداخت می‌شد گزارش‌هایی به ما رسیده است که در بعضی جاها خطاهایی صورت گرفته و نظارت خوبی بر روی آن انجام نمی‌شد و در کل آن چیزی که ما در حوزه زنان انتظار داشتیم محقق نشد.

وی در خصوص اولویت‌های دولت یازدهم در حوزه زنان گفت: د%