دخترها چه کنند که پسرها جرأت ازدواج پیدا کنند؟

مباحث دکتر شاه محمدپور به اینجا رسید که با مودت و رحمت است که آرامش به وجود می آید، یعنی همان که دلیل اصلی ازدواج است از نظر خدا. اما یک سوال هست : این که دخترخانم‌ها چه كار كنند كه پسرها جرأت ازدواج پیدا كنند؟

0

سرویس ما و زندگی به دخت/

شما ممکن است بپرسید: حالا چرا اين موضوع را در خصوص دخترها مطرح می کنیم و نه در مورد پسرها  و چرا ما پسرها را ترغيب به ازدواج نمي‌كنيم؟

جواب این است:

براي اينكه مديريت زندگي عمده‌اش دست خانم‌هاست. قبل از ازدواج هم اينجوري است؟

مدیریت روابط با دخترهاست

تأثير رفتارهاي دخترها و پسرها بيشتر از تأثير رفتار پسرها روی خودشان است. لذا مديريت موضوع كاملا با شماست طبيعي است كه وقتي مديريت موضوع با شماست روي صحبت هم با شما باشد .

خب سؤال اگر قرار باشد ازدواج كنيم قبلش چه رفتارهايي را، چه روابطي را بايد ياد بگيريم كه بتوانيم درست ازدواج كنيم؟ آمار ازدواج را منفي بودنش را كم كنيم يا موضوع امروز آمار ازدواج را زياد كنيم؟

در اینجا  همانطور که می دانید بحث رابطه است. یعنی ما هر رفتاری که می خواهیم از خودمان نشان بدهیم، نگاه می کنیم که چه رابطه ای وجود دارد،  بر اساس آن رابطه رفتاری را از خودمان نشان می دهیم.

در این زمینه چند  موضوع هست .  اول اینکه  از خودتان شروع كنيد، بعد به يك نفر ديگر كه قرار است با او ازدواجي صورت بگيرد، سرايت بدهيد. بعضي ها هستند كه مي‌گويند ما يك نفر را دوست داريم. این خيلي هم خوب است. دوست داشتن يك نفر نشانه سلامت روح شماست. همان طور كه اگر از يك نفر متنفر باشید، نشان دهنده مشكلي در شماست.

دوست داشته شدن را  بلديد؟

شما که دیگری را دوست دارید، آيا دوست داشته شدن را هم بلديد يا فقط دوست داشتن را بلديد؟ اگر مي‌خواهيد رفتارهاي اجتماعي درست از خودتان نشان دهيد به اين چند مورد دقت بفرماييد به نکات منفي‌ هم دقت کنید.

اول در دوست داشتن 50 درصد موضوع شماهستيد، 50 درصد موضوع طرف مقابل است.

دوم اینکه شما نياز داريد همسرتان از شما حمايت كند و حامي داشته باشيد. اين نياز ينياز بسيار خوبی است . اما آيا بلد هستيد از همسرتان هم حمايت كنيد يا بلد نيستيد؟ كجا بايد از او حمايت كنیم؟ در این مورد اطلاعات داريد يا نه؟

احساس امنیت دوطرفه

نکته بعدی اینکه شما نياز داريد كنار همسرتان احساس امنيت كنيد و این  طبيعي است. وقتي آدم با كسي ازدواج مي‌كند، بايد كنارش احساس امنيت كند.  آيا او هم كنار شما احساس امنيت مي‌كند يا نمي‌كند؟ يعني شما وقتي كه مي‌بينيد لذت مي‌بريد، آيا او هم از شما احساس لذت مي‌كند يا نه؟ هر آن منتظر است كه يك اتفاقي بيافتد و احساس امنيت نمي‌كند و دلشوره دارد.

ممکن است بپرسيد كه مگر مي‌شود ما كنار يك نفر نشسته‌ايم، احساس امنيت ‌كنيم، اما طرف مقابل ما احساس امنيت نكند؟ بله مي‌شود. هيچ ارتباطي به هم ندارند. ممكن است يك ماري كنار شما باشد. شما اصلا احساس امنيت نمي‌كنيد، ولی  مار راحت  خوابيده و كاملا احساس امنيت مي‌كند.

اينكه خداوند متعال مي‌فرمايند كه كنار همديگر به آرامش برسيد و  همديگر را تكميل ‌كنيد،  يعني هم بايد ياد بگيريد طرف مقابل تان را دوست داشته باشيد هم بايد ياد بگيريد كه او چطور شما را دوست داشته باشد. هم بايد یاد بگيرید از شوهرتان حمايت كنيد و  هم بايد بگيريد او از شما حمايت كند. امنيت هم همين حالت را دارد دو طرفه است .

نکته بعدي اینکه دختر خانم‌ها خيلي احساس لذت مي‌كنند از اينكه كنار زوج شان قرار بگيرند و اینکه احساس كنند با يك نفر ديگر معني مي‌دهند، خيلي برای شان احساس قشنگي است. پسرها هم همين احساس را دارند،  اما نه به اندازه يك دختر . پس اين احساس لذت را شما بايد به همسرتان هم انتقال بدهيد. آيا بلديد يا نه؟ فقط خودتان لذت مي‌بريد؟ اینها همان رفتارهاي اجتماعي هستند که اگر شما به عنوان یک دختر ياد بگيرید، در آينده نزديك بر ازدواج تان تأثير مثبت دارد.

اینکه یک دختر خانم ازدواج كرده و آن یکی  نتوانسته ازدواج كند، به همین نکات برمی گردد نيست او بلد است كه همسر را چگونه دوست داشته باشد و بلد است چه كار كند يك نفر ديگر هم او را دوست داشته باشد.  شما که دافعه‌ات خيلي زياد است، این را بلد نیستی.  الان بهش گفتم همين صحبتي كه مي‌خواهم بهش بگويم

ادامه دارد…

 

درج نظر