بچه دار شدن زنان را اجتماعی تر می کند

مطالعات جدید تایید می کند که با تولد یک فرزند، روابط اجتماعی زنان به میزان چشمگیری گسترش می‌یابد و این تجربه شیرین به طور متوسط 9 دوست جدید به دوستان قدیمی آنان اضافه می‌کند.

0

سرویس خبر به دخت/

این مطالعات آشکار می سازد در حالی که زنان بدون فرزند، به طور متوسط 13 دوست دارند، یک سال پس از تولد نخستین فرزندشان، تعداد دوستان آنها دست کم به 22 نفر افزایش می‌یابد.

یک نظرسنجی جدید از مادران نشان داده است که 53 درصد از آنان احساس می‌کنند پس از بچه دار شدن، دوست یابی برای آنان به طرز شگفت انگیزی آسان تر شده است.

در این نظرسنجی که از 2000 مادر انجام گرفت، معلوم شد که برای برخی از مادران تولد فرزند در واقع انگیزه ای برای ارتقا زندگی اجتماعی است و مادران حاضر در این نظر سنجی اظهار داشتند که مادر شدن، ارتباط آن ها را با دیگران بیشتر کرده است.

به نقل از دیلی میل، در این نظرسنجی 53 درصد از افرادی که به تازگی مادر شده‌اند می‌گویند: دوستیابی پس از مادر شدن برایشان بسیار راحت تر شده است. همچنین 70 درصد آن ها معتقدند دلیل این امر وجود «مسایل مشترک» زیاد بین مادران است.

این مطالعات همچنین نشان می‌دهد: 16 درصد مادران حاضر در این نظرسنجی پس از بچه دار شدن، به دلیل ملاقات های بیشتر با افراد مختلف، زندگی اجتماعی قوی تر و وسیع تری پیدا می کنند.

افزایش این دوستی‌ها تا حدودی به دلیل افزایش ارتباط متقابل با مادران دیگر است، چرا که بیش از نیمی از مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند پس از شرکت در کلاس‌های تربیت کودک، بچه داری و مراقبت های بارداری با زنان دیگر دوست می‌شوند.

منبع:ايسنا/انتهای متن/

درج نظر